Tvorba internetových obchodů
Tvorba internetového obchodu nebyla nikdy jednodušší. Prodávat přes e-shop od ByznysWebu se dá prakticky okamžitě.
Rozhodli jste se založit internetový obchod? S ByznysWebem máte k dispozici všechny funkce pro založení internetového obchodu, který vydělává:
- vytvoření eshopu s vlastním designem nebo možnost výběru z moderních e-shop šablon, které jsou optimalizovány pro všechna zařízení,
- multi jazykové verze pro eshop a různé měny v jedné administraci v nejlepším poměru cena / výkon,
- varianty produktů s příplatkem,
- doplňující informace, parametry a vyhledávání podle nich,
- komentáře produktů,
- související (doporučené) produkty,
- fotogalerie a videa k produktům,
- propracovaný slevový systém,
- vlastní fakturační systém,
- notifikační e-maily,
- import a export z/do Excelu a XML,
- sklad,
- napojení na dopravce, odběrná místa
- QR platby
- 15 platebních bran, či karetních systémů pro internetové obchody
a opravdu hodně dalších funkcí pro internetový obchod.
Pokud ještě nemáte vytvořen internetový obchod na nezávazný test zdarma, prosím zde si ho vytvořte:
Chcete prodávat např. oblečení, přičemž každá velikost má mít jinou cenu? Tento problém řeší cenové varianty. Produkt se nachází v systému pouze jednou a klient si po kliknutí na jeho detail vybere potřebnou variantu. Podle toho se mění i výsledná cena.
Neplatí, že každá varianta musí mít jinou cenu. Varianty mohou sloužit i na bližší specifikaci zboží, které si chce zákazník objednat. Například kupuje tričko a ve variantách si vybere barvu, přičemž cena se nemění.
V systému jsou dva druhy variant - cenové, kdy variantě přiřadíte zcela novou, konečnou cenu a necenové, resp. příplatkové. V tomto případě cenu neměníte, nebo zadáte příplatek, který se připočte k základní ceně.
Každému produktu můžete přiřadit jednu nebo více značek, tzv. indikátorů. Například novinka, akce, výprodej. Indikátory jsou viditelné v anotaci v katalogu produktů a také v detailu produktu. Vytvoříte je a upravíte v nastavení ve vaší administraci.
Vzhled značek může mít podobu stylizovaného textu, tzn. textu zvýrazněného barevným pozadím, nebo obrázku, díky kterému můžete dát indikátoru vlastní design.
Produktům můžete kromě hlavního obrázku přidat i další obrázky. Může jít o náhledy na produkt ze všech stran, různé barevné variace zboží a podobně.
Tyto obrázky se zobrazí ve vašem e-shopu v detailu produktu pod dlouhým popisem v záložce GALERIE.
Jedná se o různé parametry produktů, sloužící k jeho bližší a přehledné specifikaci. Například doplňkové informace notebooku budou obsahovat údaje jako: paměť, úhlopříčka displeje, rozlišení, mechanika, operační systém, hmotnost, USB a podobně.
Zobrazují se v detailu produktu v záložce DOPLŇKOVÉ INFORMACE. Nastavíte je v administraci vaší webové stránky prostřednictvím funkce doplňková pole.
Pokud v administraci stránky povolíte komentování produktů, zákazníci budou moci přidávat komentáře, které se zobrazí v detailu produktu v záložce DISKUSE.
Komentáře představují dobru zpětnou vazbu pro vás a reference pro další zákazníky, které mohou zásadně ovlivnit jejich nákupní rozhodování. Diskuse poskytuje také prostor pro otázky o produktu směřující na vás.
Každému produktu je možné zadat krátký a dlouhý popis.
Krátký popis slouží ke stručnému, ale výstižnému charakterizování produktu. Zobrazuje se už v anotaci v katalogu produktů a samozřejmě také v detailu produktu.
V dlouhém popisu produkt můžete detailně popsat. Obsahuje funkce textového editoru, díky kterému dokážete nejen měnit formát písma, ale přidat i obrázky, hypertextové odkazy, či videa.
Zákazníkovi můžete nabídnout alternativní produkty. Může jít o produkty, které s právě prohlíženým zbožím nějak souvisí (např. k notebooku navrhnete vhodnou tašku, myš, reproduktory, software) nebo jiný výrobek, který má podobné parametry, či další produkty od stejného výrobce. Výběr je jen na vás.
Alternativní produkty se zobrazují ve spodní části detailu produktu.
Zboží, které si zákazník z vašeho e-shopu vybral, se ukládá do nákupního košíku. Klient může dále pokračovat v nákupu a kdykoliv se vrátit zpět do košíku nebo z nákupního košíku přejít k objednávce. Přímo v nákupním košíku zákazník může měnit počet kusů objednaného zboží nebo odstranit produkt, který se rozhodl nekoupit. Zobrazuje se zde obrázek, název a varianty vybraného zboží, jeho cena a nakonec výsledná cena, která je součtem všech položek v košíku.
Nákupní košík může mít podobu výsuvného okna, které se vysune z horní části monitoru, může se také otevřít jako samostatná stránka nebo se zobrazí v obsahové části vaší webové stránky. Vzhled nastavíte v administraci stránky.
Aby se Vašim zákazníkům v e-shopu nakupovalo ještě lépe než dosud, přidali jsme do FLOX další skvělou funkci. Jde o cenovou úsečku. Pohybem po cenové úsečce si návštěvník e-shopu snadno nastaví cenu "od do" a tím vyfiltruje pouze produkty patřící do tohoto rozmezí.
Kromě cenového filtru je možné produkty filtrovat i podle parametrů (výrobce, velikosti, barvy a pod.). K lepší použitelnosti e-shopu přispívá i seřazování produktů podle ceny, nejnovější přidaných produktů, názvu nebo výrobce.
Kliknutím na tlačítko OBJEDNÁVKA v nákupním koši se zákazník dostane k objednávkovému formuláři. Objednávkový formulář obsahuje shrnutí objednávky, pole pro výběr způsobu doručení a platby, adresu pro doručení, e-mail, dárkový certifikát a poznámky klienta. Pole objednávkového formuláře nastavujete v administraci stránky.
Pokud je klient u vás zaregistrován a před nákupem se přihlásí do svého účtu, kontaktní údaje bude mít předvyplněny, nemusí je znovu vyplňovat.
Je zde možnost přidat více adres pro doručení (např. adresu domů, adresu do práce) a pak jen vybrat tu správnou. Po kliknutí na button OBJEDNAT přijde zákazníkovi potvrzení objednávky na e-mail a vám přibude v administraci nová objednávka.
V detailu produktů se nachází tlačítka pro sdílení v sociálních sítích, jako jsou Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn, WhatsApp a tlačítko pro zaslání e-mailu. O vaší nabídce se tak prostřednictvím sdílení na sociálních sítích dozví více lidí a budete mít šanci získat nové zákazníky.
Zákazník e-shopu může zaplatit přímo přes internet prostřednictvím platebních systémů. Ve vašem internetovém obchodě můžete mít tyto platební systémy: QR platby, PayPal, platby kreditními kartami Visa, MasterCard, Maestro (GP WebPay), platební brány GoPay, TrustPay, ComGate, PayU, Besteron, Computop. Zákazník je z e-shopu přesměrován na platební portál.
V naší nabídce je i implementace splátkových systémů Hello bank!, Cofidis, Essox, HomeCredit.
V případě potřeby následně naprogramujeme za poplatek jakýkoliv jiný systém.
Díky registraci e-shopu ve srovnávačích produktů můžete zvýšit počet návštěvníků a prodej. Také zlepšíte pozici ve vyhledávačích jako Google. Srovnávače zboží představují prostor pro budování kvalitních zpětných odkazů na produkty i samotnou webovou stránku.
ByznysWeb podporuje nejdůležitější srovnávače zboží: Heuréka, Google Nákupy, Zboží, Glami, Pricemania. Pravidelně probíhá export produktů prostřednictvím XML feedu z e-shopu do srovnávačů zboží.
Návody pro vytvoření internetového obchodu
Chcete vidět, jak vypadá administrační rozhraní produktů v internetovém obchodě?
Jak přidat novou kategorii do internetového obchodu?
Jak přidat nový produkt do internetového obchodu?
Kompletní návody k vytvoření internetového obchodu a práci s produkty naleznete v menu: Návody - Produkty.
Inspirativní článek pro začátečníky naleznete zde: Tvorba e-shopu: jak si vytvořit vlastní e-shop?