Tvorba eshopu v 5 krocích. Návod pro začátečníky

Zde si vytvoříte e-shop

Než si přečtete všechny potřebné informace k tvorbě e-shopu, vytvořte si svůj nový e-shop na test na 30 dní ZDARMA:

Vytvořit e-shop

Řekli jste si: „JDU PODNIKAT" a rozhodli jste se vytvořit vlastní e-shop?

Začněte krok po kroku.

Dobrý podnikatelský nápad je základ.
Předtím, než se vrhnete na samotnou tvorbu e-shopu, zastavte se.
Na začátek vytvořte podnikatelský plán, který vám pomůže zesumarizovat myšlenku, poslouží jako návod a kontrola podnikání.

V začátcích podnikání stačí vypracovat jednoduchý podnikatelský plán. Společně s Googlem a různými návody pro začínající podnikatele na internetu se dá celkem pěkně vytvořit vlastní plán i svépomocně. 

 

1. krok: Výběr vhodného jména e-shopu nebo webové stránky

Název vašeho e-shopu i podnikání by měl být snadno zapamatovatelný, jasný a samozřejmě co nejkratší. Sepište si seznam klíčových slov, které vaše podnikání nejvíce vystihuje, a zeptejte se i nezainteresovaných osob. Pokud nemáte vybudovanou známou značku, je lepší, když název stránky obsahuje klíčové slovo z oblasti vašeho podnikání.

Ověřte si, zda je vaše doména volná na nic.cz.

 

2. krok: Hosting a CMS systém pro e-shop

Webhosting – je „místo", kde budete mít „zaparkovanou" svou doménu a obsah e-shopu / webové stránky. Pokud využijete placené systémy na tvorbu webových stránek jako např. náš ByznysWeb, webhosting máte v ceně, nemusíte se o něj vůbec starat.

V ostatních případech si musíte webhosting koupit. Webhosting je potřeba napojit na e-shop software.

Vytvořený e-shop nebo webové stránky můžete kdykoliv aktualizovat přes tzv. redakční systém (z angl. CMS – Content Management System). Celou tvorbu e-shopu máte ve vlastních rukách. Poskytovateli redakčního systému platíte poplatek za využívání redakčního systému a dalších služeb.

Ověřte si svého poskytovatele hostingu. Stabilita serverů je velmi důležitá. Když stránky padají, přicházíte o zákazníky, proto pozor. V současnosti se za nejstabilnější hosting považuje cloud.

 

3. krok: Přitažlivý a responzivní webdesign pro eshop

3. krok: Přitažlivý a responzivní webdesign pro eshop

Šablony (templates) se postarají nejen o formu, barevnost a vhodné fonty písma, ale jsou navrženy tak, aby byl váš e-shop responzivní.

To znamená, že e-shop se automaticky přizpůsobuje zařízení, na kterém je zobrazen.

Vzhledem k stále rostoucímu počtu mobilních vyhledávání je responzivita nevyhnutelná. Výhodou je, že šablony e-shopu si dokážete upravit podle sebe. Můžete použít vlastní fotky, vložit vlastní logo, upravit logo, počet sloupců v patičce atd...

Automatické vygenerování šablony ve FLOXu

Nevíte, jakou šablonu vybrat? Jak sladit barvy v e-shopu?
Zkuste speciální funkci – inteligentní hůlku, která vám na jeden klik vygeneruje novou šablonu. 

Postupem času může váš vytvořený e-shop vypadat jako např. e-shopy našich klientů.

V současnosti je trendem tzv. flat design. flat design:

  • Jde o plochý design, který nevyužívá žádné grafické prvky vytvářející 3D efekt. Tedy žádné přehnané stínování, přechody barev, textury.
  • Uživatele nezatěžuje zbytečnými obrazovými efekty, ale směruje jeho pozornost tam, kam chcete.

A výhody? Takové stránky se rychleji načtou a dají se snadněji přizpůsobit mobilním zařízením, na kterých dnes funguje většina z nás.

 

4. krok: Obsahový marketing pro eshop

Při tvorbě obsahu e-shopu nebo webové stránky se vždy snažte zákazníkům nejen popsat své produkty a služby, ale zejména nabídnout jejich benefity, ukázat, jaký problém s jejich pomocí dokážete vyřešit

K tomu potřebujete:

  • Dokonale znát své produkty.
  • A stejně tak svou cílovou skupinu zákazníků.

Obsahový marketing je ideální nástroj na budování vaší značky. Jeho cílem je vzbudit u potenciálních zákazníků touhu po vašich produktech, službě. Šiřte obsah nejen na sociálních sítích, ale i na blogu, přes sekci nejčastějších otázek, v e-booku, přes newsletter nebo nativní kampaň.

 

5. krok: reklama pro eshop

Postarejte se o to, aby váš nový eshop našlo co nejvíc lidí. Začněte úplně od základu a to propagací, která nic nestojí. To je SEO. Optimalizace pro vyhledávače.

Jak na SEO pro eshop? Návody krok po kroku

PPC reklama, to je Google Ads, Sklik.cz, Etarget. Zde naleznete rady pro nastavení PPC reklamy pro eshop.

Jaké sociální sítě se oplatí založit pro můj e-shop?

Pokud vám rozpočet dovolí a chcete mít 100% jistotu, že se vaše podnikání na internetu ubírá tím správným směrem, svěřte se do rukou profíků se zkušenostmi a certifikáty. 

Pokud potřebujete poradit s něčím konkrétním, zkuste se zeptat zkušenějších podnikatelů ve Facebook skupinách. Zkuste na Facebooku vyhledat skupiny jako např.:

... dalších 35 tipů najdete na blogu eVisions

Naši klienti často využívají na své otázky FLOX poradnu na Facebooku. Je specifická tím, že je určena výhradně pro naše klienty. Sdílíme v ní převážně novinky a aktualizace systému, tipy, co funguje v marketingu, jak se zviditelnit, jak vylepšit e-shop. Ale v první řadě odpovídáme na otázky, které od eshopařů přijdou.

Tak to vidíte, tvorba eshopu nebo tvorba www stránky je jednoduchá, vše zvládnete sami, například i z vlastního obýváku. Stačí vám počítač, připojení na internet, základní znalosti s prací na internetu a dobrý podnikatelský nápad.

Vyzkoušet vytvoření eshopu?

Začněte se systémem FLOX od ByznysWeb.cz – Zkuste si vytvořit eshop 30 dní zdarma.

Vytvořit eshop

Přihlášení

Vyzkoušejte web nebo e-shop zdarma

Zavřít