MailChimp
MailChimp je jeden z nejpoužívanějších e-mail marketingových nástrojů. Pokud chcete své zákazníky informovat o produktech nebo službách pomocí odběru novinek (newsletterů) na mail, propojte svůj obchod se službou MailChimp. Propojení Vašeho e-shopu s MailChimp je rychlé a jednoduché. Přesvědčte se sami!
Registrace, vytváření seznamů a údajů k implementaci
1. Jako u většiny internetových služeb je prvním krokem registrace. Přejděte na stránku MailChimp a zadejte si přihlašovací údaje ZDE . Registrace je bezplatná.
2. V dalším kroku si vytvoříte API Key, který později zadáte do administrace Flox. Po přihlášení se Vám otevře úvodní stránka Vašeho účtu, kde po kliknutí na Vaše uživatelské jméno vyberte položku ACCOUNT.
3. Klikněte na záložku EXTRAS a vyberte položku API Keys.
4. Nyní klikněte na tlačítko Create A Key a vytvoří se vám unikátní klíč.
5. Následně si vytvoříte seznamy klientů a neregistrovaných příjemců.
6. V hlavním menu klikněte na složku LISTS a později na tlačítko Create list:
7. Do seznamu vyplňte všechny potřebné údaje a uložte.
8. Pokud nemáte v MailChimp žádné kontakty na klienty, systém Vás na jejich přidání vyzve. Kontakty můžete přidat jednotlivě nebo zkopírováním textu ze souborů, které si umíte vytvořit exportem z administrace Vašeho e-shopu přes Flox.
K implementaci potřebujete mít vytvořeny dva seznamy kontaktů: klienti a neregistrovaní příjemci.
9. Vytvořené seznamy se zobrazí na stránce Lists v MailChimp. Zde při konkrétním seznamu klikněte na ikonu šipky napravo od seznamu a vyberte položku Settings.
10. Na této stránce můžete měnit nastavení seznamů. Na konci stránky najdete unikátní ID pro konkrétní seznam, který budete vkládat do Floxu.
Do nového seznamu lze ze systému automaticky přenášet následující údaje: emailovou adresu, jméno, příjmení, zemi a skupiny v případě, že se jedná o přihlášeného zákazníka. Import těchto polí do seznamu můžete nastavit v Settings> List fields and * | MERGE | * tags.
- FNAME - jmeno
- LNAME - příjmení
- COUNTRY - země
- GROUPS - skupiny oddělené čárkou
Implementace MailChimp do Floxu
1. Přejděte ve FLOX do sekce NASTAVENÍ / MARKETING A PPC / MailChimp. Zde aktivujte přístup k API.
2. Vyplňte implementační údaje, které jste vytvářeli v předchozích krocích:
- API klíč
- List ID - klienti
- List ID - neregistrovaní příjemci
- Store ID
- Odesílat data z objednávek - Po zakliknutí odešle informace o zakoupených produktech konkrétních registrovaných klientů
3. Klikněte na Synchronizovat a nezapomeňte uložit.
A teď můžete začít naplno využívat efektivně e-mailové kampaně v MailChimp.
Po úspěšné synchronizaci se službou se do MailChimp nahraje seznam produktů. Z tohoto seznamu můžete později vybírat ty, které budete chtít použít ve Vaší kampani na zvýšení prodejů.
Přidávání produktů do reklamního emailu:
Nový reklamní email si vytvoříte na hlavní stránce Vašeho účtu v MailChimp kliknutím na ikonu CREATE CAMPAIN . Dále pokračujte zadáním názvu a typu kampaně, kterou jdete vytvářet.
V následných krocích si vyberte seznam klientů, kterým bude newsletter odeslán, nastavení kampaně, rozložení bloků v emailu a design . K dalšímu kroku se vždy dostanete po vyplnění údajů kliknutím na tlačítko next v pravém dolním rohu.
Produkty, nebo jiné bloky přidáváte na stránku tažením konkrétního bloku na konkrétní místo v šabloně mailu.
Přidávání produktů: po vložení bloku s produkty máte možnost přidat automaticky nejprodávanější produkty (Use best sellers) nebo přidat produkty ručně (Browse all).
Při použití ručního výběru se Vám zobrazí k rychlému výběru pouze prvních 10 produktů . Doporučujeme vybírat produkty produktu a následně vybrat vhodný ze seznamu. Tehdy můžete vybírat i z produktů, které se nezobrazí v prvních deseti.