Objednávky
Poté, co zákazník ve vašem e-shopu vyplní a odešle objednávkový formulář, přibude v seznamu objednávek nová objednávka, se kterou můžete dále pracovat. Na e-mail klienta se zašle zpráva o úspěšném odeslání objednávky včetně údajů o objednávce.
Objednávky z internetového obchodu je možné komplexně spravovat. Máte přehled o tom, které zboží si zákazník objednal, jaká je hodnota objednávky, způsob dodání a platby, jaký je stav objednávky, znáte čas a způsob úhrady objednávky.
V případě potřeby můžete upravit fakturační a dodací údaje zákazníka, objednané zboží, počet kusů, přidat nebo odebrat produkty. K dispozici máte i historii všech změn objednávky od jejího vytvoření.
Podle toho, jak probíhá realizace objednávky, můžete jí přiřazovat různé statusy, například: zpracovaná, čeká na úhradu, expedovaná, storno, vyřízená.
V systému máte k dispozici předem nastavené statusy. Tyto můžete upravit, přidat, odebrat podle svých potřeb. Je možné informovat zákazníka o změně statusu prostřednictvím zprávy odeslané na jeho e-mail.
Jedním kliknutím vytvoříte z objednávky fakturu, která se odešle na e-mail zákazníka. Pokud chcete využívat proforma faktury, i toto systém umožňuje. Zálohová faktura (proforma faktura) se používá, jestliže nemáte jistotu, že zákazník zaplatí. Vystavíte tedy nejprve zálohovou fakturu. Po jejím uhrazení vystavíte konečnou fakturu a zašlete objednané zboží.
Předem definovanou šablonu objednávky, proforma faktury, faktury a obsah e-mailu s objednávkou a fakturou je také možné upravovat.
Tip: Automatizace procesů při vyřizování objednávek v e-shopu
Po přihlášení se do vaší administrace se dostanete na úvodní stránku. Její obsah si můžete upravit sami přidáním různých doplňků. Mezi doplňky najdete i widget OBJEDNÁVKY. Díky němu máte ihned po přihlášení do administrace na očích přehled nejnovějších objednávek vytvořených ve vašem e-shopu.
Z nákupního košíku se návštěvník vaší webové stránky dostane k objednávce, resp. k objednávkovému formuláři. Ten obsahuje všechna pole potřebná pro realizaci objednávky: shrnutí nákupu, volbu dopravy a platby, kontaktní údaje zákazníka – e-mail, fakturační a dodací adresu, je zde možnost vložit kód dárkového certifikátu i prostor na poznámky zákazníka. Způsoby platby a dopravy je možné upravovat, deaktivovat. Také můžete nastavit povinné potvrzení souhlasu zákazníka s obchodními podmínkami.
Objednávky si můžete jednoduše vyexportovat v podobě XLS nebo XML formátu. Export bude obsahovat všechny údaje o objednávce: fakturační a kontaktní údaje klienta, číslo příslušné proforma faktury nebo faktury, pokud byla vytvořena, objednané produkty a počty kusů, ceny, statusy a další.