Systém pro rychlé vytvoření webových stránek nebo e-shopů

Nastavení objednávek

Zpět na kategorii

Redakční systém Flox 3 obsahuje funkce, které Vám zajistí pohodlnou správu a vyřízení objednávek z eshopu. Úpravu polí objednávkového formuláře, nastavení pro fakturaci, statusy, slevy, platby a doručení a další najdete v sekci NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY. Zde jsou uvedeny tyto složky:




1. Všeobecné

nastavení objednávek

V této složce upravujete základní nastavení objednávek. Nastavíte, zda se mají při vyplňování objednávky zobrazit možnosti dopravy a platby. Na tomto místě můžete vypnout/zapnout dárkový certifikát v objednávce (položka POUŽÍT DÁRKOVÉ CERTIFIKÁTY).

 

Pokud aktivujete OMEZENÍ OBJEDNÁVEK - KRAJINY a máte několik jazykových verzí, Vaši zákazníci budou moci objednávat pouze z jazykové verze jejich země. Např. Pokud máte českou a slovenskou jazykovou verzi, klient ze Slovenska nebude moci nakupovat v české verzi ale jen v slovenské.

Nastavíte MOŽNOST REGISTRACE. Přímo při vyplňování objednávky si nový zákazník může vybrat zda se chce stát registrovaným uživatelem, taktéž se může přihlásit k odběru newsletteru. Ve výběrovém menu si vyberete, zda se budou tyto položky v objednávkovém formuláři zobrazovat. Dá se tu přednastavit, aby bylo políčko automaticky zaškrtnuto.

možnost registrace a odběru newslettru v objednávkovém formuláři

 

Můžete aktivovat / deaktivovat SOUHRN OBJEDNÁVKY. Jde o souhrnné zobrazení všech položek (objednané produkty, adresa doručení, doprava, platba) v objednávce před jejím definitivním odesláním.

Pokud zatrhnete možnost "STORNO OBJEDNÁVKY ZÁKAZNÍKEM - povolit pro výchozího stav objednávky", Váš zákazník bude moci po přihlášení stornovat svou objednávku. Je to možné pouze dokud nezměníte status objednávky. Více info zde: Storno vlastní objednávky.

Rozšířená validace telefonního čísla znamená, že pokud ponecháte validaci aktivní, v objednávkovém formuláři je nutné zadat číslo v mezinárodním formátu, např. +420608123456:

validace telefónniho čísla

 

V části FAKTURACE nastavíte:

nastavení fakturace

Používání předfaktur - předúčtu můžete aktivovat / deaktivovat nebo nastavit automatické vytváření a přeposílání předfaktur. Více o fakturaci naleznete zde.

Nastavíte výchozí splatnost na fakturách ve dnech. Např. hodnota 15 znamená, že pokud byla faktura vystavena 2.5.2014, tak systém automaticky doplní datum splatnosti této faktury na 17.5.2014

Aktivujete / deaktivujete funkci:
- Datum plnění (pokud aktivujete tuto funkci, datum plnění ve faktuře nastaví na den vytvoření faktury)

datum plnění na faktuře


- Neposílat fakturu automaticky (vytvořená faktura se neodešle na email klienta. Fakturu budete posílat ručně pomocí ikonky: odeslat fakturu

Akce při neúspěšném ověření DIČ - souvisí s nastavením platby DPH. Více info zde: Ověřování DIČ odběratele

tip Další nastavení pro objednávky a faktury naleznete v NASTAVENÍ / JAZYKY

Pokud má Váš eshop několik jazykových verzí, pro každý jazyk dokážete nastavit vlastní fakturující pobočku, logo a podpis, které se budou zobrazovat na fakturách, URL pro obchodní podmínky a přednastavené zašktnutí souhlasu s obchodními podmínkami (zobrazuje se v objednávkovém formuláři).

Klikněte na jazykovou verzi (např. Česká republika) a v záložce NASTAVENÍ OBCHODU najdete všechny následující nastavení:

nastavení obchodu

tipCo znamená:

Minimální částka objednávky - pokud sem zadáte určitou hodnotu, např. 10, objednávku bude možné odeslat pouze v případě, že její částka bude vyšší než 500 Kč. Při nižší částce se klientovi objeví upozornění: "Minimální částka produktů v objednávce bez DPH je 500 Kč"

Povolit jen domácí objednávky - Pokud zaškrtnete tuto možnost, znamená to, že v této jazykové verzi budou moci nakupovat pouze klienti z příslušného státu. (Více info zde: DPH v jazykových verzích)

 

2. Statusy

Záložka STATUSY slouží ke správě statusů/stavů objednávky, ze kterých můžete vybírat v sekci OBJEDNÁVKY (sloupec STATUS). Na stránce je předem nastaveno několik statusů.

Přednastavené statusy objednávek

Ty můžete změnit, doplnit, vymazat podle svých představ. Status upravíte kliknutím na název statusu, který chcete změnit, nebo na ikonu tužky.

Nový status vytvořte pomocí tlačítka NOVÝ STAV vpravo nahoře. Vyplňte potřebné údaje, vyberte barvu písma (pro lepší orientaci v statusech) a uložte.


tipDoporučujeme nastavit Výchozí status objednávky, který systém přiřadí automaticky každé nové objednávce. Toto nastavení naleznete v sekci NASTAVENÍ / JAZYKY. Klikněte na konkrétní jazykovou verzi a v záložce NASTAVENÍ OBCHODU vyberete výchozí status.

výchozí status nových objednávek

 

3. Platby

V části PLATBY nastavíte možnosti platby za objednávku. V systému již existují možnosti platby v hotovosti, bankovním převodem nebo dobírkou.

Možnosti plateb objednávek

Platby můžete upravit kliknutím na název konkrétní platby, resp. ikonu tužky, nebo doplnit další platbu pomocí tlačítka NOVÁ PLATBA. Zde vyplňte název platby, cenu za platbu, měnu. Platba lze nastavit tak, aby byla přístupná pouze pro objednávku s určitou cenou (např. od 1 500 do 4 000 Kč) nebo množstvím zboží. Toto rozpětí zvolte v řádcích PLATÍ PRO OBJEDNÁVKY S CENOU from (od) to (do) a PLATÍ PRO OBJEDNÁVKY ZBOŽÍ.


tipTIP:

Pokud nepotřebujete Vašim zákazníkům platícím na dobírku posílať předfakturu, v administraci Vašeho e-shopu nastavte:

1. V sekci NASTAVENÍ - OBJEDNÁVKY - VŠEOBECNÉ - FAKTURACE: možnost "ano - vytvořit a poslat předfakturu automaticky pro každou objednávku":

používání předfaktur

 

4. Doručení

Způsoby doručení lze doplnit nebo upravit stejným způsobem jako možnosti platby. Více o nastavení dopravy naleznete zde.


Nastavení způsobu doručení objednávky


5. Slevy na objednávku

V systému FLOX 3 můžete nabídnout svým zákazníkům slevy na objem zboží. Takovou slevu vytvoříte kliknutím na PŘIDAT MNOŽSTEVNÍ SLEVU v záložce OBJEDNÁVKY / SLEVY NA OBJEDNÁVKU.

Zde definujete podmínky, za kterých si zákazník může slevu uplatnit. Např. si zákazník slevu uplatní podle toho, kolik položek si objednal, za jakou cenu. Můžete nastavit časové rozmezí, kdy bude sleva platit. Sleva také může být aktivní pouze pro vámi vybranou skupinu klientů, kteří si vyberou určitý způsob platby nebo určitý způsob doručení. Podmínky slevy si můžete nastavit podle svých představ.

Slevu aktivujete označením políčka AKTIVNÍ.


Příklad vytvoření objemové slevy:


Vytvoření objemové slevy

  • V tomto případě bude mít množstevní slevu 5 % náš zákazník, jehož máme v administraci uloženého ve skupině KLIENTI, pokud nakoupí v období od 28. 6. do 31. 7. 2012 od 10 do 100 položek zboží, jejichž celková hodnota bude minimálně 1 500 Kč a maximálně 100 000 Kč. Zaplatit musí bankovním převodem a jako způsob doručení zvolit KURÝR. Dost náročné podmínky..., ale i taková je možnost nastavení slevy.

Samozřejmě pokud nepožadujete všechny podmínky, necháte příslušnou kolonku prázdnou.

Více informací o slevách naleznete tu.

 

6. Dárkové certifikáty


Dalším způsobem, jak nabídnout svým zákazníkům slevu, jsou dárkové certifikáty.
Dárkové certifikáty se zapínají v NASTAVENÍ /OBJEDNÁVKY/VŠEOBECNÉ, řádek POUŽÍT DÁRKOVÉ CERTIFIKÁTY.

Dárkový certifikát vytvořte kliknutím na PŘIDAT CERTIFIKÁT.

Dárkový poukaz

Vyplňte částku slevy a měnu. Po uložení systém automaticky vygeneruje kód certifikátu. O tomto kódu informujete klienta, kterému chcete nabídnout slevu. Při objednávce vloží kód do kolonky DÁRKOVÝ CERTIFIKÁT. Sleva se mu odečte od ceny objednávky. Podrobný návod na tvorbu dárkových certifikátů naleznete zde.

Pokud nechcete dárkový certifikát používat, deaktivujte jej v sekci NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/VŠEOBECNÉ.



7. Číslování

V záložce ČÍSLOVÁNÍ můžete změnit předem nastavené číslování objednávek, proforma faktur a faktur pomocí tlačítka ZMĚNA ČÍSLOVÁNÍ.

Chcete se ještě na něco zeptat? Napište nám:

Přihlášení (Flox 2)

Vyzkoušejte web nebo e-shop zdarma

Výběr designu:

Adresa stránek s koncovkou .flox.cz je zdarma. Adresu můžete kdykoliv změnit na tvar bez koncovky .flox.cz zakoupením nebo přesmerováním vlastní domény.
Stisknutím tlačítka souhlasíte s obchodními podmínkami ByznysWeb.cz.

Vyberte si prosím některou z připravených šablon.
Design stránek můžete kdykoliv změnit v administraci, kde
najdete bohaté možnosti přizpůsobení šablon.
Rádi Vám vytvoříme i unikátní design na míru.

Tato stránka používá cookies. Vice info