Systém pro rychlé vytvoření webových stránek nebo e-shopů

Správa objednávek – sekce OBJEDNÁVKY

Zpět na kategorii

Na vaší stránce jsou předem nastavena pole objednávkového formuláře důležitá pro realizaci objednávky.
Tento formulář můžete upravit v sekci NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/VŠEOBECNÉ. Způsoby doručení změníte v NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/DORUČENÍ a možnosti platby v NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/PLATBY.

tipDoporučujeme prohlédnout si také návod: Nastavení objednávek - zde najdete užitečné funkce a nastavení pro objednávky i faktury.

Seznam objednávek, kompletní správa objednávek a přehled faktur se nacházejí v sekci OBJEDNÁVKY. Kliknutím na OBJEDNÁVKY se zobrazí seznam objednávek s těmito údaji:

  • číslo objednávky
  • datum a čas vytvoření
  • jméno zákazníka
  • cena objednávky bez DPH i s DPH
  • informace o způsobu doručení
  • momentální status objednávky – např. vyřizuje se, zpracované, expedována, storno, reklamace
  • číslo faktury

objednávky

V sekci OBJEDNÁVKY je možné komplexně spravovat objednávky z internetového obchodu. Máte přehled o tom, jaké zboží si zákazník objednal, jaká je hodnota objednávky, jaký způsob dodání byl pro vyřízení objednávky zvolen.

 

Potvrzení objednávky

Zpráva o objednávce se odešle zákazníkovi automaticky po zaslání objednávkového formuláře, pokud v něm zákazník vyplnil svou e-mailovou adresu. Znění zprávy můžete upravit v sekci NASTAVENÍ / TEXTY A ŠABLONY / PŘEDEM DEFINOVANÉ ŠABLONY.
Jméno a e-mail odesílatele těchto zpráv upravíte v sekci NASTAVENÍ/E-MAILY/ODESÍLATELÉ.

 

Opakování objednávky

Redakční systém FLOX nabízí i možnost duplikovat objednávku konkrétního zákazníka, resp. její části.

opakování objednávky

Podrobný návod Opakování objednávky najdete i zde.


Změna stavu objednávky

Ve sloupci STATUS můžete měnit stav objednávky. V systému je předem nastaveno vícero statusů. Tento seznam si však můžete upravit podle svých potřeb v sekci NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/STATUSY.

  • Stav objednávky změníte po kliknutí na momentálně nastavený status dané objednávky.
  • Otevře se okno ZMĚNIT STAV OBJEDNÁVKY, ve kterém můžete vybrat potřebný status.

 Změna statusu objednávky

  • O změně statusu lze rovněž informovat zákazníka, pokud v tomto okně označíte možnost POSLAT E-MAIL. Na e-mailovou adresu, kterou zákazník zadal při objednávce, přijde zpráva následujícího znění: Vaše objednávka č. .... změnila stav na: ......... Tento text lze upravit v sekci NASTAVENÍ / TEXTY A ŠABLONY / PŘEDEM DEFINOVANÉ ŠABLONY.
  • Pokud chcete, aby se společně s e-mailovou zprávou o změně stavu objednávky odeslal i nějaký další komentář, napište ho do kolonky DOPLŇUJÍCÍ ZPRÁVA.

Kromě e-mailu můžete zákazníkovi poslat i notifikační SMS zprávu. SMS bránu je třeba nejprve aktivovat a dobít si kredit. Více info zde: SMS brána.

Zpráva o změně stavu objednávky

 

Editace objednávky

Objednávku můžete dodatečně upravit, když klikněte na číslo objednávky nebo ikonu tužky. Lze editovat FAKTURAČNÍ ADRESU, DORUČOVACÍ ADRESU, přidat poznámky k objednávce, změnit status a prohlédnout si HISTORII OBJEDNÁVKY.


Je možné dodatečně upravit název, množství, cenu objednaného zboží nebo přidat novou položku.
Novou položku přidejte kliknutím na PŘIDAT POLOŽKU DO OBJEDNÁVKY, vyberte požadovaný produkt a klikněte na PŘIDAT PRODUKTY DO OBJEDNÁVKY.

Vložení nového produktu do objednávky

Přidat nebo odebrat můžete i doplňkové položky ceny objednávky jako poplatek za dopravu, platbu, dárkový certifikát a jiné. Toto nastavení najdete detailu objednávky pod záložkou OSTATNÍ.

Pridat prvek ceny (cenu dopravy, platby, sleva) do objednávky

Nová objednávka

Také je možné vytvořit novou objednávku. Klikněte vpravo nahoře na NOVÁ OBJEDNÁVKA.Nová objednávka.

  • Vyberte klienta pomocí ikony NAČÍST KLIENTA. Otevře se seznam klientů (FIREM a OSOB) ze sekce KLIENTI. (Pokud se jedná o neregistrovaného zákazníka, vepište jeho jméno do okénka ZÁKAZNÍK, následně se objeví pole pro doplnění kontaktních údajů.)
  • Označte klienta a klikněte na LOAD COMPANY (v záložce FIRMY) / LOAD PERSON (v záložce OSOBY).
  • Údaje o klientovi se načtou do okna NOVÁ OBJEDNÁVKA.
  • Následně klikněte na POKRAČOVAT, případně ještě předtím doplňte chybějící údaje o klientovi. Dále můžete upravovat objednávku výše popsaným způsobem.

Vytvoření nové objednávky

 

Správa Faktur

Podrobnosti o tvorbě a správě faktur najdete v návodu: Správa faktur - fakturace

 

Filtrování objednávek a faktur

V objednávkách a fakturách lze jednoduše vyhledávat. Základní vyhledávání umožňuje vyhledávat např. podle jména zákazníka, čísla objednávky / faktury, ceny.

tip Klikněte na jméno zákazníka. Systém Vám vyfiltruje všechny objednávky od této osoby / firmy.

filtr všech objednávek jednoho klienta

Pro složitější filtrování využijte ROZŠÍŘENÉ VYHLEDÁVÁNÍ.

rozšířené vyhledávání

 

Na e-mailovou adresu, kterou vyplnil při objednávce, dostane zákazník zprávu o objednávce, e-mail s proforma fakturou a fakturou. Tyto zprávy mají předem definované šablony. e třeba, abyste do zpráv přidali váš podpis s kontaktními údaji. Učiňte tak v sekci NASTAVENÍ / TEXTY A ŠABLONY / PŘEDDEFINOVANÉ ŠABLONY.

 

Chcete se ještě na něco zeptat? Napište nám:

Přihlášení (Flox 2)

Vyzkoušejte web nebo e-shop zdarma

Výběr designu:

Adresa stránek s koncovkou .flox.cz je zdarma. Adresu můžete kdykoliv změnit na tvar bez koncovky .flox.cz zakoupením nebo přesmerováním vlastní domény.
Stisknutím tlačítka souhlasíte s obchodními podmínkami ByznysWeb.cz.

Vyberte si prosím některou z připravených šablon.
Design stránek můžete kdykoliv změnit v administraci, kde
najdete bohaté možnosti přizpůsobení šablon.
Rádi Vám vytvoříme i unikátní design na míru.

Tato stránka používá cookies. Vice info