Registrace do internetových katalogů
Vytvářejte interní odkazy v rámci svého webu. Přidáváním interních odkazů na relevantní stránky na vašem webu můžete zlepšit uživatelskou zkušenost a pomoci vyhledávacím robotům lépe procházet váš obsah.
Externí odkazy (zpětné odkazy - backlinks, hyperlinky směrující z jiných webů na váš web) mohou přinést organický provoz na vaše stránky. Když budete vytvářet externí odkazy na vašich stránkách, mějte na paměti, že kvalita je důležitější než kvantita. Odkazy od autoritativních a relevantních webů mají větší hodnotu.
Důležitým zdrojem externích odkazů na web jsou fungující internetové katalogy.
Registrace do katalogů má smysl až po naplnění webových stránek obsahem a kvalitní obsah je základem pro přilákání těchto odkazů.
Většina katalogů vyžaduje při registraci vyplnit:
- nadpis (max. počet znaků 55), můžete doplnit název e-shopu, jednoduchý popis, co nabízíte
- popis (max. počet znaků 250), doplňte popis nechutnou, co nabízíte, čímž se zabýváte. Musí jít o smysluplné věty.
- klíčová slova s diakritikou, bez diakritiky: slova, podle kterých by váš e-shopu vyhledávali vaši potenciální zákazníci.
- Po schválení odkazu administrátorem katalogu cca po 2–3 týdnech se začne odkaz na web zobrazovat v katalogu.
Výsledek:
- Získáte vyšší návštěvnost.
- Zlepší se pozice v Googlu či na Seznam.cz.
- Pokud chcete investovat do reklamy, registrace do vyhledávačů je základ.
Zde naleznete seznam internetových katalogů.
Pamatujte, že link building by měl být dlouhodobý proces. Nejde jen o jednorázovou akci. Udržujte stále nové odkazy a monitorujte vývoj. Pravidelně monitorujte kvalitu a relevanci externích odkazů, které vedou na vaše stránky, a odstraňte ty, které jsou nekvalitní nebo spamové.
Sledujte konkurenci a zjistěte, odkud má konkurence své hyperlinky - externí odkazy. To vám může poskytnout inspiraci pro vytváření vlastních strategií link buildingu.
Jak správně dělat link building?
Můžete si vyměnit odkazy s jinými stránkami. Doporučuje se výměna odkazů s webovými stránkami ze stejné oblasti podnikání. Zejména by se mělo jednat o weby, které se v rámci přirozených výsledků vyhledávání zobrazují na prvních 3 místech. Dalšími zdroji zpětných odkazů jsou např. diskusní fóra, inzertní portály, publikování článků na odborných portálech, vydávání tiskových zpráv s odkazem na firemní web.
Anchor text (text odkazu) je klíčovým prvkem link buildingu. Používejte relevantní klíčová slova jako anchor texty, ale neberte to přehnaně. Přirozenost je klíčová.
PR článek jako zdroj zpětných odkazů.
YouTube jako zdroj kvalitních zpětných odkazů