Využijte zpětné odkazy konkurence ve svůj prospěch
Vaše konkurence může posloužit jako inspirativní zdroj zpětných odkazů. Webové stránky konkurence mohou být registrovány na portálech, vyhledávačích a serverech, na které jste vy možná zapomněli.
Tímto způsobem získáte i cenné zpětné odkazy, které jsou v rámci SEO velmi důležité. Proč?
Odpovědi najdete v rozhovoru s link builderem Zdeňkem Dvořákem – Jak na link building pro váš e-shop
Jak podle konkurence zjistit, na jaké portály se vyplatí registrovat svůj e-shop nebo webovou stránku?
a) Využijte placený nástroj jako třeba Ahrefs, Majestic SEO nebo Marketing Miner.
b) Do Google napište:
link:www.nazev-konkurencniho-webu.cz
Google je méně vhodný na zobrazování zpětných odkazů, protože zobrazí jen menší počet odkazů.
c) Do Google napište URL konkurenčního webu v uvozovkách "www.nazev-konkurencniho-webu.cz"
Dejte si pozor na kvalitu zpětných odkazů
Stránka, na které se váš zpětný odkaz vyskytuje, by měla:
- být příbuzně obsahově zaměřená,
- mít dobrý ranking (zjistíte např. přes Moz, Alexa ...),
- mít odkaz indexovatelný roboty, t.j. index, follow,
- mít odkaz s anchor textem,
- umístit odkaz ideálně v horní části stránky, tedy např. pod nadpisem článku.