Systém pro rychlé vytvoření webových stránek nebo e-shopů

Jak vytvořit skvělé logo pro svůj e-shop nebo webové stránky?

Zpět na kategorii

Vytvořit dobré logo pro vaše podnikání na internetu, logo, které bude váš produkt nebo službu reprezentovat a stane se základem vaší vizuální identity, je úloha pro profíky.

Již dávno nestačí na tvorbu loga program Malování. 

Dnes se vyplatí svěřit se do rukou zkušeným odborníkům. Nebo profíčce, jakou je inaše externí grafička Eva Roverová, grafická designérka a ilustrátorka. Eva pro vás sepsala všechny potřebné informace k tvorbě loga pro váš web.

 

LOGO DEFINICE

Pojďme se ve zkratce podívat na to, jak logo definujeme, jaké jsou základní typy / dělení značek a na hlavní kritéria pro kvalitní logo design.

Logotyp (z řeckého logos – slovo, řeč, nauka, zákon, pojem, typos – výraz, znak) je nápaditě ztvárněný textový název firmy, společnosti, produktu, služby. Neobsahuje (vizuální) grafický symbol/prvek.

Logo je originálně vytvořený textový název v kombinaci s grafickým prvkem/symbolem.

Grafický prvek/symbol (piktogram) definujeme jako obrazové vyjádření, které může fungovat zcela samostatně nebo v kombinaci s textovým názvem.

Logo, logotyp nebo grafický prvek reprezentující konkretní subjekt můžeme nazývat také značkou. Často se setkáváme i s anglickou verzí brand.

V textu je/bude užíván střídavě termín logo, logotyp, značka.

 

ZÁKLADNÍ TYPY ZNAČEK

1. Obrazové

logo nike logo starbucks logo Apple

2. Typografické / textové

FedEx    coca cola logo Google logo  

3. Kombinované

logo Mc Donald 's LG logo Red Bull logo

 

KRITÉRIA PRO TVORBU LOGA

Obecně bychom mohli kritéria pro kvalitní a funkční logo rozdělit do čtyř oblastí:


1 / sémantická/významová – sem spadá zejména název projektu, kterým se většinou začíná,
2 / identifikační/technická  – de se věnujeme čitelnosti, originalitě, nadčasovosti,
3 / estetická  – výtvarné/grafické zpracování,
4 / technická  – logo musí být použitelné pro veškerá média a tiskovou reprodukci.

Všechny oblasti velmi úzce souvisí, vzájemně se ovlivňují a při správném zpracování by měly vést ke kvalitnímu logu.

Každá výše zmíněná oblast vydá na svůj vlastní obsáhlý článek, my se dnes budeme věnovat velmi stručně kritériím identifikačním, která jsou bohužel nejčastěji podceňována nebo zcela ignorována.

IDENTIFIKAČNÍ KRITÉRIA

1. ORIGINALITA

Cokoli originálního je ve své podstatě koncept nezaměnitelnosti a unikátnosti, otázka nevšedního nápadu možná s trochou vtipu nebo optického klamu či jinak neobvyklého řešení, a proto je jedním ze základních kritérií při tvorbě značky. Snažíme se nalézt originální vizuální řešení loga, tak aby se (výrazně) odlišilo od standardu a obecných klišé, ale i od konkurence, bylo lehce zapamatovatelné a působivé. Navrhnout absolutně originální formu nebo tvar není jednoduchou záležitostí a vyžaduje adekvátní profesionální přístup a zpracování.

 

2. ZAPAMATOVATELNOST

Logo by mělo být natolik vizuálně jednoduché a výrazné, a tím pádem i snadno zapamatovatelné, což vede k ukotvení v povědomí klientů, kteří jej (ať už vědomě, nebo podvědomě) zařadí mezi své vizuální vjemy, a značka může takto ovlivňovat nákupní chování a rozhodování.

Je důležité si uvědomit, že zapamatovatelnost se buduje dlouhodobě systematickým a jednotným užíváním dané značky ideálně v dobře promyšlené komunikační strategii napříč různými mediálními výstupy.

Jistě si každý vybaví velmi známá loga jako např. Nike, Coca-Cola, Apple nebo z novějších Starbucks apod. Ano, tato loga jsou originální, zapamatovatelná a zároveň nadčasová.

 

3. NADČASOVOST

Logo by němelo podléhat momentálním designovým trendům, ale raději se držet stabilních a časem prověřených design principů, aby se nestalo to, že pokud dočasný trend opadne a je nahrazen jiným, je logo v trendy stylu považováno za „zastaralé" nebo překonané. Určitému „stárnutí" designu nebo možná potřebě inovace se však většina značek nevyhne, a proto se často můžeme setkat s redesignem, a to i u velmi známých subjektů, neboť vývoj v designu jejich původní styl chápe v současných podmínkách jako nevhodný (zastaralý), a tím pádem i méně dobře fungující.

Nezřídka dochází k redesignu i v případě, kdy bylo iniciální logo vytvořeno velmi rychle, amatérsky nebo v jiných řekněme provizorních podmínkách a značka si časem uvědomí důležitost své vizuální reprezentace, do které se rozhodne investovat, a objedná korektní profesionální tvorbu.

Podívejme se na původní logo pro společnost, která design vnímá velmi seriózně a část své business strategie na něm i staví: Apple.

Apple – nejen ve svém oboru doslova diktuje styl, design čistotu a skvělou nadčasovost kombinovanou s precizností a extrémní uživatelskou přívětivostí.

vývoj loga Apple

zdroj obrázku

 

4. ČITELNOST / ROZPOZNATELNOST

Logo by mělo být výborně čitelné, a to nejen v textové části, ale i v grafickém symbolu, kde se jedná o jasnou rozpoznatelnost, resp. rozpoznáme/identifikujeme tvary, ze kterých je grafický symbol vytvořen, a to i v malých formátech. Čitelnost loga ověřujeme až do zmenšení na velikost cca 1cm, tj. grafický symbol i text by měly být rozpoznatelné/čitelné i v této malé velikosti.

5. VARIABILITA / ROZŠIŘITELNOST

Korektně navržené logo by mělo být rozšiřitelné o slogan nebo případně o varianty pro např. tzv. dceřinné projekty nebo společnosti.

I při splnění veškerých výše zmíněných kritérií by logo mělo vizuálně působit čistě a harmonicky. Jednotlivé části by spolu měly vytvářet balancovaný celek, který je výtvarně a esteticky vyvážený a vytváří spravný reprezentativní základ pro navazující vizuální identitu. Logo je v podstatě vizitka projektu, kterou potenciální zákazník uvidí jako první třeba právě na vašem webu nebo možná při osobním kontaktu na tištěné vizitce, a je více než pravděpodobně, že ovlivní zájem a chování zákazníka v interakci s vaší nabídkou.


Je prokázáno, že kvalitní a vizuálně přitažlivý design „prodává" a investice do profesionální tvorby se mnohonásobně vrátí...:)

 

 

 

Chcete se ještě na něco zeptat? Napište nám:

Přihlášení (Flox 2)

Vyzkoušejte web nebo e-shop zdarma

Výběr designu:

Adresa stránek s koncovkou .flox.cz je zdarma. Adresu můžete kdykoliv změnit na tvar bez koncovky .flox.cz zakoupením nebo přesmerováním vlastní domény.
Stisknutím tlačítka souhlasíte s obchodními podmínkami ByznysWeb.cz.

Vyberte si prosím některou z připravených šablon.
Design stránek můžete kdykoliv změnit v administraci, kde
najdete bohaté možnosti přizpůsobení šablon.
Rádi Vám vytvoříme i unikátní design na míru.

Tato stránka používá cookies. Vice info