Systém pro rychlé vytvoření webových stránek nebo e-shopů

Jaké funkce srovnávače Heureka.cz podporuje FLOX ?

Zpět na kategorii

Máte svůj e-shop zaregistrovaný ve srovnávači zboží Heureka.cz? S FLOXem si vytvoříte Heureka friendly webové stránky. Obsahuje množství nových funkcí pro korektní zobrazování vašich produktů v tomto srovnávači a mnohé další.


CMS Flox podporuje tyto funkce Heureky:

Základní nastavení eshopu pro Heureku naleznete v sekci NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE / HEURÉKA. Obsahuje funkce, díky kterým můžete snadno doladit svůj XML feed pro optimální zobrazení produktů v tomto srovnávači.

základní nastavení xml feedu pro Heureku

Na co slouží:

Výchozí termín dodání - info zde
Výchozí Heuréka CPC - nastavíte maximální cenu, kterou jste ochotni nabídnout za proklik. Desetinná místa oddělte desetinnou čárkou.
Exportovat doplňková pole - info zde
Tag PRODUCTNAMEinfo zde
Přidat varianty k názvu produktu - vloží přiřazené varianty k názvu produktu. Tag <PRODUCT> bude mít pak např. takovýto tvar "Roxy kabelka Barva oranžová, Materiál umělá kůže"
Heureka point - info zde
Použít dlouhý popis produktu - do tagu <DESCRIPTION> se budou tahat informace z dlouhého popisu, defaultně se používá krátký popis.
Přenos jednotkové ceny - pokud používáte měrné jednotky, aktivace této funkce dosadí do XML cenu za měrnou jednotku, nikoli prodejní cenu. Např. pokud prodáváte podlahy, cena za m2 je 317 Kč (tj cena měrné jednotky) ale cena balení je 650 Kč (tj prodejní cena), do Heureky pošlete nižší cenu = 317 Kč, co je pro vás výhodnější.
Heuréka ověřené - info zde
Heuréka konverze - info zde

Ověřeno zákazníky

Služba OVĚŘENO ZÁKAZNÍKY doporučuje zákazníkovi nejlepší obchod na základě reálných hodnocení od skutečných zákazníků, kteří v e-shopu již nakupovali.
10 dní po realizaci nákupu pošle Heureka zákazníkům cílený dotazník, na jehož základě získá e-shop objektivní a reálné hodnocení. Toto hodnocení ovlivňuje ZMOD (Zero Moment od Truth) další potenciální zákazníky daného internetového obchodu.

Implementace je zdarma a probíhá výběrem políčka v administraci webu – NASTAVENÍ/PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE/HEUREKA:

ověřeno zákazníkmi Heuréka

Více informací o službě Ověřeno zákazníky naleznete zde.

 

Dodací lhůta (delivery_date)

Pokud si přejete pro všechny produkty nastavit jednotnou dodací lhůtu (zadáváte pouze číslo = počet dní, např. 0 = zboží je na skladě ihned k dodání, 7 = zboží je dostupné do 7 dnů), můžete tak učinit v sekci NASTAVENÍ/PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE/HEUREKA:

dodací lhůta pro Heuréku 

Dodací lhůtu je možné zadat i podle konkrétních statusů, k dispozici máte rozhraní NASTAVENÍ/SKLAD/STATUSY/ záložka PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE:

 dodací lhůta v skladových statusech

tip Chcete vašim zákazníkům nabídnout nejrychlejší dodání zboží? Nastavte hodinu, do které je třeba odeslat objednávku. Tato informace se automaticky přenese k vašim produktům zaindexovaných na Heureka.sk:

doručení do zítra

Na tomto místě se nastavuje dodání také pro ostatní srovnávače - Heureka.sk, Zbozi.cz, Google nákupy, Najnakup.sk, Pricemania.sk.

1. AKTIVNÍ SKLAD

Nastavení dodací lhůty pro skladové statusy je dostupné, pouze pokud používáte sklad. (Aktivuje se v NASTAVENÍ/SKLADY/VŠEOBECNÉ). Více o skladu se dozvíte zde.

pozorPokud používáte sklad, musíte zadávat dodací dobu pro skladové statusy. V tomto případě se výchozí termín dodání, který nastavujete v NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE do XML feedu netáhne.

dotazCo když mají varianty produktu různou dobu dodání? Jak se to projeví ve feedu?
XML feed podporuje varianty produktů. Proto pokud nastavíte různý DELIVERY_DATE pro skladové statusy a varianty téhož produktu mají různé statusy (např. na objednávku - DELIVERY_DATE = 20 dní, skladem - DELIVERY_DATE = 3 dny), vše je v pořádku. Rozdílná doba dodání pro varianty se v xml feedu zobrazuje správně. Více o rozšíření XML feedu o varianty naleznete zde.

 

2. NEAKTIVNÍ SKLAD

Pokud sklad máte vypnutý a v NASTAVENÍ / PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE / HEUREKA v řádku "Výchozí termín dodání pro Heureku": zadáte nějaké číslo, toto číslo se začne zobrazovat ve feedu Heureky. 

 

Kategorizace produktů

Heureka vaše produkty správně spáruje, pouze pokud jsou kategorie produktů pojmenovány stejně jako na Heureka.cz. Více o párování produků najdete ZDE. Ve FLOXu produktům můžete přiřadit jednak kategorii, kterou používáte ve vašem e-shopu, jednak kategorii pro Heureka.cz.


Kategorii pro Heureka.cz vyberte v sekci PRODUKTY / VLASTNOSTI KATEGORIE. Postupně se budou odkrývat nové políčka podle hierarchie kategorií. (Např. pokud hledáte dámské plavky, vyberte nejdříve kategorii oblečení a móda, dámské oblečení a nakonec dámské plavky.)

kategorizáce produktů pro Heuréku

Pokud chcete zvolenou kategorii pro Heureku vymazat, klikněte na tlačítko RESETOVAT.

Zmazání přiřazené Heureka kategorie

pozorUPOZORNĚNÍ: Máte slovenskou jazykovou verzi a jste zaregistrovaní na Heureka.sk? Pokud chcete, aby se vaše produkty správně tahali a spárovali na Heureka.sk, vyplňte v slovenské verzi ve vlastnostech kategorie - slovenské kategorie pro Heureku (např. Oblečenie a móda / Dámské oblečenie / Dámske tričká).


Nedaří se vám najít potřebnou kategorii? Pomůže vám Heureka.
Do vyhledávání na Heureka.cz vložte hledanou kategorii. Heureka vám najde přímo produkty. Pod názvem produktu je kategorie – klikněte na ni.

kategorie produtků v Heuréce 

Dostanete se do kategorie, kterou hledáte, přičemž v horní části stránky se zobrazuje cesta ke kategorii.

cesta kategorií

Kategorie v administraci své webové stránky zadávejte podle cesty, kterou vám ukáže Heureka.

 

HeurekaPoint

Jedná se o síť výdejních míst Uloženka, která internetovým obchodům zajišťuje výdej objednaných produktů. Návod jak přidat HeurekaPoint do možností dopravy ve Vašem e-shopu naleznete zde: Doručení na pobočku HeurekaPoint.
Více informací o HeurekaPoint naleznete zde.

 

Měření konverzí

MĚŘENÍ KONVERZÍ od Heureka.cz vám přináší možnost měřit efektivitu vašich investic.
Jejich prostřednictvím dokážete zjistit:

  • kolik procent prokliků konvertuje do objednávky, samozřejmě i samotný obrat z objednávek a návratnost financí zaplacených za prokliky – jedná se o tzv. Plnou implementaci
  • procentuální konverzní poměr - tzv. Omezená implementace

Více informací o funkcionalitě MĚŘENÍ KONVERZÍ od Heureka.cz naleznete zde.

Implementaci této funkce zvládnete i sami :) přes administraci web stránek - NASTAVENÍ - PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE - HEUREKA. Zaškrtněte možnost HEURÉKA KONVERZE a vložte veřejný klíč svého e-shopu (ve tvaru např. //'ABCDEFGH12345NOPQRS1111123456789' //).

 

Rychlá aktualizace XML feedu

Pro okamžitou aktualizaci feedu použijte tuto URL adresu: http://www.nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka_cron (za XML feed pro Heureku doplňte _cron a dejte načíst v prohlížeči).
Urgentní aktualizaci oceníte například tehdy, když přidáváte nové produkty a máte zájem je co nejdříve zobrazit i svým zákazníkům nebo když potřebujete odmazávat neaktuální produkty a nechcete, aby se nadále zobrazovaly v srovnávači zboží na Heureka.cz.

Pokud provozujete internetový obchod na Flox 3, adresy XML feedů naleznete zde.

 

Doplňkový XML soubor pro dostupnost zboží

Co je to doplňkový XML soubor pro dostupnost zboží se dočtete na stránkách Heureka.cz.

Adresa doplňkového XML souboru je:
http://www.nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heurekaAvailability

... místo "nazev-domeny.cz" prosím zadejte svůj název domény (tzv. URL adresu)

Pro aktivaci dostupnostního XML souboru je potřeba mít zapnutý Sklad a aktivovanou možnost nastavit počet položek skladem.

Poznámka: Dostupnostný XML feed zatím nepodporuje varianty produktů.

 

Rozšířený XML feed pro varianty produktů a doplňková pole

a) VARIANTY PRODUKTŮ

Pokud mají Vaše produkty varianty, určitě oceníte XML feed pro Heureku rozšířen o element: PARAM . Díky němu se do Heureky importují nejen základní produkty, ale i všechny jejich varianty. Význam všech elementů feedu najdete na stránkách Heureka.cz. Konkrétně k PARAM návod zde.


Příklad elementu PARAM v XML feedu:

<PARAM>
<PARAM_NAME>Barva</PARAM_NAME >
<VAL>Černá</VAL>
</PARAM>

Kvůli rychlosti načítání XML feedu je počet variant, které se táhnou do XML feedu omezen na 3 různé varianty.

Rozšířený XML feed je dostupný automaticky jakmile začnete používat varianty na URL adrese: http://www.nazev-domeny.flox.cz/erp/impexp/specialexport/heureka . Aktualizuje se jednou za 24 hodin, případně dle Vašich potřeb přidáním "_cron" na konec URL adresy. Více zde: XML pro srovnávače cen.

Ve feedu se zobrazují varianty, také s ohledem na skladový status a dobu dodání. Informace o době dodání naleznete zde.

Do feedu se negenerují produkty, které mají v NASTAVENÍ / SKLADY / STATUSY nastaven skladový status: Objednávka povolena: NE, Produkt viditelný: ANO. Důvod: Zbytečně byste platili Heuréce za proklik na produkt, který ve skutečnosti nelze objednat.


Stejná skupina variant (např. barva, velikost) je ve feedu označena v tagu ITEMGROUP_ID, například : <ITEMGROUP_ID>146</ITEMGROUP_ID> - znamená, že varianta barva má v našem feedu Itemgroup_id 146 a všechny produkty, které mají nastavené varianty podle barvy, budou mít také Itemgroup_id 146.


ITEMGROUP_ID systém přiřadí automaticky, nemusíte ho nastavovat.

 

b) DOPLŇKOVÁ POLE

Pokud chcete mít v XML feedu i doplňková pole, tuto funkci si musíte nejprve aktivovat v administraci.
V sekci NASTAVENÍ/PRODUKTOVÉ SROVNÁVAČE/HEURÉKA zaškrtněte možnost EXPORTOVAT DOPLŇKOVÁ POLE a uložte.

export doplňkých polí do Heureka XML feedu

 

Na co je to dobré?

Vaše doplňková pole budou fungovat v Heuréce jako filtr podle parametrů produktu (např. barva, materiál, druh). Návštěvník Heureky tak rychleji najde co potřebuje, tedy i Váš produkt. Funguje to na stejném principu jako export variant produktu (viz výše).

priklad Príklad: Prodáváte dekorativní kosmetiku na oči - oční stíny, řasenky, ... Heuréka však prípravky na oči ve svých kategoriích nedělí na oční stíny, řasenky, atd. Vy tedy ve vlastnostech kategorie vyberete Kategorii pro Heureku - Přípavky na oči. Vytvoříte doplňková pole s názvem DRUH a produktem v kategorii "Oční stíny" nastavíte DRUH - oční stíny, pro "Řasenky na oči" - DRUH - řasenky.

V XML feedu se to projeví takto:
...

<PRODUCT>Max Factor Wild Mega Volume řasenka</PRODUCT>
...

<PARAM>
<PARAM_NAME>Druh</PARAM_NAME>
<VAL>řasenky</VAL>
</PARAM>

...

<CATEGORYTEXT>
Heureka.cz | Kosmetika a zdraví | Kosmetika | Dekorativní kosmetika | Přípravky na oči
</CATEGORYTEXT>

Návštěvníci Heureky pak tuto řesenku najdou v kategorii "Přípravky na oči" po odfiltrování parametru "řasenky" (http://oci.heureka.cz/f:20265:1246261/).

 

DELIVERY - možnosti dopravy zboží v XML feedu pro Heureku

Element DELIVERY obsahuje způsob a cenu dopravy, kterou lze využít pro doručení produktu. Opakuje se tolikrát, kolik způsobů dopravy je možné pro tento produkt využít.


Například:

<DELIVERY>
<DELIVERY_ID>CESKA_POSTA</DELIVERY_ID>
<DELIVERY_PRICE>150</DELIVERY_PRICE>
<DELIVERY_PRICE_COD>180</DELIVERY_PRICE_COD>
</DELIVERY>

Jednotlivé tagy znamenají:

  • DELIVERY_ID - ID dopravce dle specifikace Heureky.
  • DELIVERY_PRICE - celková cena (cena s DPH) za dopravu produktu při platbě předem .
  • DELIVERY_PRICE_COD - celková cena (cena s DPH) za dopravu při platbě na dobírku. Pokud e- shop nezasílá zboží na dobírku, tento tag se neuvádí.


Do XML feedu FLOXu se element DELIVERY generuje automaticky a to podle specifikace Heureky a Vašeho nastavení dopravy v sekci NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/DORUČENÍ.

Pokud jste ho ve Vašem feedu nenašli, počkejte na aktualizaci feedu, případně jej aktualizujte manuálně pomocí adresy http://nazev-domeny.cz/erp/impexp/specialexport/heureka_cron

otázka Které možnosti dopravy bude obsahovat můj XML feed?

Pokud máte více možností dopravy, např. kurýr DPD, osobně, česká pošta, generují se všechny (dle specifikace Heureky).

Pokud máte v e-shopu více krát tu samou dopravu, generuje se nejlevnější možnost dopravy.

Pokud využíváte eshopu možnosti dopravy Česká pošta a také Česká pošta - balík na poštu, platí:

  • Pokud doprava obsahuje slovo "pošta", a neobsahuje slova "na poštu", ve feedu se zobrazí CESKA_POSTA
  • Pokud obsahuje slova "pošta" a zároveň "na poštu", v heureka feedu se zobrazí CESKA_POSTA_NA_POSTU

DELIVERY_ID - VLASTNI_PREPRAVA jsme na žádost klientů zakázaly generovat do feedu, dříve se tak generovali vlastní možnosti přepravy, například osobní převzetí, nebo to, co se nenacházelo v specifikaci Heureky. Do feedu se generovala nejlevnější vlastní přeprava.

Pokud v systému existuje platba Dobírka, tuto platbu systém považuje za dobírku, která se přičte k ceně dopravy do tagu DELIVERY_PRICE_COD


pozor UPOZORNĚNÍ:
DELIVERY_ID pro Heureku systém rozeznává z názvu dopravy (např. pokud se zde nachází klíčové slovo "pošta", ID bude CESKA_POSTA). Proto je třeba z Vaší strany zvolit takový název dopravy, který bude obsahovat ID dopravy. Tedy název "kurýr" - je nesprávný, správné označení je "Kurýr UPS".

 

Názvy dopravy, které neobsahujou klíčové slovo, systém vyhodnotí jako vlastní dopravu (DELIVERY_ID tedy bude VLASTNI_PREPRAVA).

Seznam všech klíčových slov pro DELIVERY_ID, resp. seznam podporovaných dopravců a další informace naleznete na www stránce Heureka.cz: sluzby.heureka.cz/napoveda/xml-feed/#DELIVERY

Chcete se ještě na něco zeptat? Napište nám:

Přihlášení (Flox 2)

Vyzkoušejte web nebo e-shop zdarma

Výběr designu:

Adresa stránek s koncovkou .flox.cz je zdarma. Adresu můžete kdykoliv změnit na tvar bez koncovky .flox.cz zakoupením nebo přesmerováním vlastní domény.
Stisknutím tlačítka souhlasíte s obchodními podmínkami ByznysWeb.cz.

Vyberte si prosím některou z připravených šablon.
Design stránek můžete kdykoliv změnit v administraci, kde
najdete bohaté možnosti přizpůsobení šablon.
Rádi Vám vytvoříme i unikátní design na míru.

Tato stránka používá cookies. Vice info