Aktivace nadstavby statistik Google Analytics – Ecommerce
Propojení webové stránky nebo e-shopu vytvořeného prostřednictvím CMS FLOX od ByznysWebu s Google Analytics je automatizované.
Na měření základních cílů elektronického obchodu v e-shopu nepotřebujete generovat žádné a vkládat žádné kódy. Stačí zrealizovat následujících pár kroků.
Jak propojit ByznysWeb s Google Analytics?
Přihlaste se do administrace svých webových stránek. V sekci NASTAVENÍ – Google Analytics postupujte prosím podle návodu. Návod i zde.
Jak aktivovat nadstavbu statistik Google Analytics Ecommerce?
Vlevo dole klikněte na ikonu pro sekci ADMINISTRÁTOR, editujte svůj profil (kliknutím na název profilu) a v NASTAVENÍ PROFILU nastavte:
- oblast časového pásma,
- formát měny,
- povolte sledování elektronického obchodu.
Při aktivaci modulu E-commerce si můžete aktivovat i sledování vyhledávání ve web stránkách Site Search:
Nezapomeňte si nastavit měření cílů:
Jak nastavit CÍL - ODESLÁNÍ OBJEDNÁVKY (příklad):
Jak nastavit cíl Odeslání objednávkového formuláře (příklad)?
Podpora nadstavby Google Analytics Ecommerce
ByznysWeb podporuje Ecommerce Reports statistik Google Analytics
- Odkud přesně přišli návštěvníci a za jakou sumu nakoupili?
- Jaký zdroj návštěvnosti je pro vás nejvýnosnější?
- Které klíčové pojmy jsou pro vás nejefektivnější?
- Vyplatí se vám investovat do placené reklamy?
- Pomohou vám Ecommerce Reports!
Pojem Ecommerce se vztahuje na transakce zboží nebo služeb na internetu.
Ecommerce transakce jsou souhrn zpráv ve službě Google Analytics, které jsou zvláště užitečné pro celkové statistiky, zkoumání a studium prodejního cyklu.
Za pomoci celkového výnosu, míry konverze a průměrné hodnoty objednávek v čase (společně s přepočtovými koeficienty) nám Ecommerce umí ukázat celkový výnos z elektronického obchodování.
Ecommerce měří tři základní druhy konverzí:
- Přehled výkonů – kdo a co udělal na vašem webu, zda objednal nebo jen vyplnil formulář.
- Přehled produktů –zda byl objednán produkt, jaký produkt byl objednán, v jakém množství a za jakou cenu.
- Zprávy o transakcích – tyto zprávy vás informují o transakcích, výnosech, průměrných cenách a nakoupeném průměrném množství u každého výrobku. Po kliknutí na produkt se zobrazí podrobné informace: Kdo jej koupil, za jakou cenu, v jakém čase a jaké koupil množství.
K dalším funkcím patří: počet návštěv, jaký čas potřeboval klient na nákup zboží, kolik času uplynulo od posledního nákupu atd.
- Ecommerce se hodí pro sledování drtivé většiny návštěvníků na vašich stránkách. Upozorňujeme ale, že tato služba není schopna sledovat 100 % všech návštěvníků, proto by finanční a statistické informace měly být použity pouze na monitorování a analýzu trendů.