Jak nastavit základní cíle v Google Analytics?
Jako cíl v Google Analytics si dokážete nastavit v podstatě jakoukoliv aktivitu, která se uděje na vašich stránkách. Příklady nejčastějších cílů:
- Dokončení objednávky
- Vložení produktu do košíku
- Registrace do newsletteru
- Stažení souboru (e-booku)
- Vytvoření účtu
- Přihlášení se do účtu
- Odeslání kontaktního formuláře
- Přehrání videa
- Kliknutí na sociální sítě
NOVINKA
V GA4 (Google Analytics 4) můžete nastavit cíle pomocí tzv. událostí / events, které se shromažďují z e-shopu. Události mohou být cokoli, od kliknutí na tlačítko po dokončení nákupu. Zde je tabulka událostí (events) podporovaných na platformě ByznysWeb k 28.4.2023 v GA4 / Google Tag Manager / FB Pixel / Glami Pixel. Události z této tabulky jsou standardně podporovány Googlem a není nutné je vkládat do seznamu událostí v GA4. Stačí přidat identifikační číslo ID měření z GA4 do administrace vašeho e-shopu.
Pokud si chcete nastavit podporované události přes GTM (Google Tag Manager), náš návod naleznete zde.
Pro přidání nových vlastních událostí v GA4 postupujte následovně: v levém dolním rohu klikněte na ikonu ozubeného kola Administrátor (Správce) - Události - Vytvořit událost - Vytvořit.
Důležité je mít na paměti, že v GA4 jsou cíle součástí tzv. "Konverzních událostí", které zahrnují také sledování událostí, zaznamenávání transakcí a sledování chování uživatelů na webové stránce nebo v mobilní aplikaci. Proto je důležité správně nastavit konverzní události pro získání přesných a relevantních dat o uživatelích a jejich chování.
(Administrátor - správce - ozubené kolo v levém dolním rohu - Konverze - Nová konverzní událost. Zde vyberte ze seznamu událostí ty vlastní události, které jste si předtím vytvořili ve Správci událostí.)
Návod od Google: úprava a vytváření událostí v GA4
[UA→GA4] Konverze ve službě Google Analytics 4
Ukážeme si, jak nastavit alespoň některé z nich.
CÍL – USKUTEČNĚNÍ OBJEDNÁVKY (FLOX 3):
Přihlaste se do svého účtu GA a přejděte do sekce SPRÁVCE
Na úrovni ZOBRAZENÍ vyberte konkrétní přehled a klikněte na CÍLE
*pokud využíváte např. testovací přehled (doporučujeme), vyzkoušejte si nastavit nový cíl nejdříve tam.
Klikněte na nový cíl.
V jednom zobrazení můžete mít vytvořeno maximálně 20 cílů.
KROK 1
Budete mít 2 možnosti, jak uskutečnění objednávky nastavit:
1. Vybrat si přednastavenou konfiguraci šablony (pro začátečníka - automaticky předvolená) nebo
2. VLASTNÍ.
V podstatě je jedno, kterou možnost zvolíte, když budete postupovat podle našeho návodu, výsledek by měl být stejný :)
KROK 2
Pojmenujete cíl, který se chystáte nastavit, a zvolte typ CÍL (cílová URL adresa, na kterou je zákazník přesměrován po odeslání objednávky. tzv. Děkovná stránka. Pojmenujte si jej podle sebe tak, abyste poté v přehledech dokázali cíl snadno identifikovat.
KROK 3
V kroku 3 vložíte text, který obsahuje URL adresa, na kterou je váš zákazník přesměrován po odeslání objednávky. Ve FLOX 3 je to adresa /e/orders/save_success
Jako typ shody vyberte – ZAČÍNÁ SE NA.
Ověřte správnost nastavení cíle kliknutím na OVĚŘIT CÍL.
HODNOTA
Pokud mají vaše produkty/objednávky rozdílné ceny, hodnotu NEVYPLŇUJTE. Výnosy z transakce si můžete zkontrolovat v sekci KONVERZE – TRANSAKCE. Sledovat transakce dokážete jen v případě, že používáte funkci Sledování elektronického obchodu. Když ne, doporučujeme sledování aktivovat.
KONVERZNÍ TRYCHTÝŘ
= sekvencia stránok, které podle vás musí uživatelé zobrazit předtím, než dosáhnou cíl. Doporučujeme vyplnit. Díky trychtýři dokážete alespoň částečně zanalyzovat % nedokončených objednávek ve vašem e-shopu. Pokud je % vysoké, víte, že v některém kroku bude problém, a je potřeba hledat příčinu, proč zákazníci opouštějí nákupní košík nebo souhrn objednávky před jejím odesláním a dokončením.
Kroky před dokončením objednávky
- Objednávkový formulář/e/orders/cart_form
- Souhrn objednávky/e/orders/save
Pokud chcete trackovat nákupní košík, použijte /e/cart/index
Statistiky trychtýře najdete v sekci Konverze – Cíle – Vizualizace trychtýře.
POZOR - Nastavení konverzního trychtýře platí pouze v případě, že máte ve FLOX 3 aktivní souhrn objednávky před odesláním. Pokud jej aktivní nemáte, URL adresu /orders/save zákazník neuvidí a rovnou je přesměrován na URL adresu uskutečnění objednávky /e/orders/save_success
CÍL – PŘIHLÁŠENÍ K ODBĚRU NOVINEK (FLOX 3):
Pokud využíváte na stránce blok formulář, dokážete si např. v Analytics prohlédnout statistiky odběratelů za určité období, odkud přišli, z jakého zařízení, kolik jich bylo a zda vůbec někdo...
Opět se budete nacházet v sekci SPRÁVCE – CÍLE. Klikněte na
KROK 1 - Nastavíte cíl jako VLASTNÍ
KROK 2 - Popište cíl
Pojmenujte cíl a nastavte typ na CÍL (cílová URL adresa, na kterou je zákazník přesměrován, jakmile zadá svůj e-mail a odešle požadavek).
KROK 3
Vložíte část URL adresy, na kterou je zákazník přesměrován po úspěšném přihlášení do newsletteru
Typ shody vyberte ZAČÍNÁ SE NA – /e/newsletters/subscribe
KROK 4
Ověřte správnost nastavení cíle kliknutím na OVĚŘIT CÍL.