Systém pro rychlé vytvoření webových stránek nebo e-shopů

Jak nastavit základní cíle v Google Analytics?

Zpět na kategorii

Jako cíl v Google Analytics si dokážete nastavit v podstatě jakoukoliv aktivitu, která se uděje na vašich stránkách. Příklady nejčastějších cílů:

  • Dokončení objednávky
  • Vložení produktu do košíku
  • Registrace do newsletteru
  • Stažení souboru (e-booku)
  • Vytvoření účtu
  • Přihlášení se do účtu
  • Odeslání kontaktního formuláře
  • Přehrání videa
  • Kliknutí na sociální sítě

typy cílů v GA

Ukážeme si, jak nastavit alespoň některé z nich.

CÍL – USKUTEČNĚNÍ OBJEDNÁVKY (FLOX 3):

Přihlaste se do svého účtu GA a přejděte do sekce SPRÁVCE

 

Google Analytics správce

 

Na úrovni ZOBRAZENÍ vyberte konkrétní přehled a klikněte na CÍLE


*pokud využíváte např. testovací přehled (doporučujeme), vyzkoušejte si nastavit nový cíl nejdříve tam.

zobrazení cílů v analytics

 

Klikněte na nový cíl.  ikona nový cíl
V jednom zobrazení můžete mít vytvořeno maximálně 20 cílů.

KROK 1

Budete mít 2 možnosti, jak uskutečnění objednávky nastavit:

1. Vybrat si přednastavenou konfiguraci šablony (pro začátečníka - automaticky předvolená) nebo
2. VLASTNÍ.

V podstatě je jedno, kterou možnost zvolíte, když budete postupovat podle našeho návodu, výsledek by měl být stejný :)

nastavení cíle

 

KROK 2

Pojmenujete cíl, který se chystáte nastavit, a zvolte typ CÍL (cílová URL adresa, na kterou je zákazník přesměrován po odeslání objednávky. tzv. Děkovná stránka. Pojmenujte si jej podle sebe tak, abyste poté v přehledech dokázali cíl snadno identifikovat.

Popis cíle v Google Analytics

 

KROK 3

V kroku 3 vložíte text, který obsahuje URL adresa, na kterou je váš zákazník přesměrován po odeslání objednávky. Ve FLOX 3 je to adresa /e/orders/save_success

Jako typ shody vyberte – ZAČÍNÁ SE NA.

Podrobnosti cíle

 

Ověřte správnost nastavení cíle kliknutím na OVĚŘIT CÍL.

HODNOTA
Pokud mají vaše produkty/objednávky rozdílné ceny, hodnotu NEVYPLŇUJTE. Výnosy z transakce si můžete zkontrolovat v sekci KONVERZE – TRANSAKCE. Sledovat transakce dokážete jen v případě, že používáte funkci Sledování elektronického obchodu. Když ne, doporučujeme sledování aktivovat.

KONVERZNÍ TRYCHTÝŘ
= sekvencia stránok, které podle vás musí uživatelé zobrazit předtím, než dosáhnou cíl. Doporučujeme vyplnit. Díky trychtýři dokážete alespoň částečně zanalyzovat % nedokončených objednávek ve vašem e-shopu. Pokud je % vysoké, víte, že v některém kroku bude problém, a je potřeba hledat příčinu, proč zákazníci opouštějí nákupní košík nebo souhrn objednávky před jejím odesláním a dokončením.

Kroky před dokončením objednávky

  1. Objednávkový formulář/e/orders/cart_form
  2. Souhrn objednávky/e/orders/save

Statistiky trychtýře najdete v sekci Konverze – Cíle – Vizualizace trychtýře.

upozornění POZOR - Nastavení konverzního trychtýře platí pouze v případě, že máte ve FLOX 3 aktivní souhrn objednávky před odesláním. Pokud jej aktivní nemáte, URL adresu /orders/save zákazník neuvidí a rovnou je přesměrován na URL adresu uskutečnění objednávky /e/orders/save_success

 

vizualizace trychtýře         vizualizace kovnerzního trychtýře GA               

 

CÍL – PŘIHLÁŠENÍ K ODBĚRU NOVINEK (FLOX 3):

Pokud využíváte na stránce blok formulář, dokážete si např. v Analytics prohlédnout statistiky odběratelů za určité období, odkud přišli, z jakého zařízení, kolik jich bylo a zda vůbec někdo...

blok formulář

 

Opět se budete nacházet v sekci SPRÁVCE – CÍLE. Klikněte na nový cíl v Google Analytics

KROK 1 - Nastavíte cíl jako VLASTNÍ   

Vlastní cíl Google Analytics

 

KROK 2 - Popište cíl

Pojmenujte cíl a nastavte typ na CÍL (cílová URL adresa, na kterou je zákazník přesměrován, jakmile zadá svůj e-mail a odešle požadavek).

Popis cíle pro newsletter

 

KROK 3 

Vložíte část URL adresy, na kterou je zákazník přesměrován po úspěšném přihlášení do newsletteru

Podrobnosti cíle pro newsletter

Typ shody vyberte ZAČÍNÁ SE NA – /e/newsletters/subscribe


KROK 4

Ověřte správnost nastavení cíle kliknutím na OVĚŘIT CÍL.

Ověřit cíl pro newsletter

 

 

Chcete se ještě na něco zeptat? Napište nám:

Přihlášení (Flox 2)

Vyzkoušejte web nebo e-shop zdarma

Výběr designu:

Adresa stránek s koncovkou .flox.cz je zdarma. Adresu můžete kdykoliv změnit na tvar bez koncovky .flox.cz zakoupením nebo přesmerováním vlastní domény.

Vyberte si prosím některou z připravených šablon.
Design stránek můžete kdykoliv změnit v administraci, kde
najdete bohaté možnosti přizpůsobení šablon.
Rádi Vám vytvoříme i unikátní design na míru.

Tato stránka používá cookies. Vice info