Jak vašemu podnikání pomůže emailing / email marketing?
Co je e-mail marketing?
Forma přímého marketingu, který jako prostředek komunikace se zákazníky využívá elektronickou poštu.
Cílem e-mailingu je budování vztahu se zákazníky, zlepšení jejich loajality a v neposlední řadě taky motivace k opakovanému nákupu.
E-mailing je jednou z nejjednodušších možností, jak oslovit svou cílovou skupinu (již existující, ale i nové zákazníky).
Proto by newslettery, resp. e-maily nebo samotné e-mailové kampaně měly mít nejen kvalitní obsah, ale musí být napsány poutavě a bez zbytečných omáček.
Jak pomůže e-mailing zvýšit prodej v e-shopu / návštěvnost webové stránky?
Důležité pravidlo, které platí stejně i na vašem blogu – nesnažte se JEN prodávat. Nabídněte hodnotné info, informujte o nových článcích na blogu, odhalte kousek ze zákulisí, představte svůj tým, …
Pokud provozujete módní e-shop, vaši zákazníci ocení exkluzivní tipy, jak se hezky a trendy obléct u konkrétního typu postavy. Storytelling, příběhy zaujmou vaše zákazníky i v newsletterech. Posuďte sami, který e-mailing vás zaujme víc:
Trendy kolekce
nebo v rychlosti odeslaný, neotestovaný newsletter:
Jak často posílat e-maily?
E-mail marketing pro e-shopy a webové stránky se nejčastěji realizuje minimálně jednou za měsíc. Ideální je ale stanovit si vlastní režim. Pokud nevíte, jak začít, zeptejte se svých zákazníků prostřednictvím ankety na sociálních sítích, jak často by si přáli dostávat newsletter. Frekvenci oznamte už při odběru newsletterů a samozřejmě ji dodržte.
Doporučujeme respektovat zlaté pravidlo – když nemáte o čem psát, newsletter raději ani nepište.
Jaký nástroj použít pro e-mail marketing?
Kromě bloku Novinky e-mailem – Newsletter máte v ByznysWebu k dispozici i 2 e-mail marketingové systémy:
1. MailChimp,
2. SmartEmailing.
Implementace je jednoduchá a rychlá, stačí v sekci Nastavení ❯❯ Marketing a PPC vložit potřebné údaje a uložit. Všechny uvedené e-mailingové nástroje máte k dispozici od verze BYZNYS.
Tipy, jak dělat e-mail marketing jako profíci
- Dejte svým zákazníkům tu správnou motivaci pro odběr newsletterů – co od vás získají výměnou za svůj e-mail?
- Kvalitní obsah prodává mnohem lépe než výhodná cena. Připravte takový newsletter, který byste chtěli číst i vy sami. Možná se vám hodí triky od mistrů copywriterů nebo pár aktuálních inspirací. Obsah vašich e-mailů musí být strukturovaný, musí obsahovat funkční prokliky na vaše produkty, služby nebo články.
- V souvislosti s GDPR nesmí být souhlas s odběrem newsletterů vynucený, resp. podmíněný (např. objednávkou), rovněž musí být u každého newsletteru možnost odhlásit se.
- V dnešní době je nevyhnutelné, aby měl váš newsletter responzivní design. Tedy takový, který se automaticky přizpůsobí displeji zařízení, na kterém je prohlížený.
- Ideálně když je jeho obsah šitý na míru cílové skupině, ještě lepší je, když je personalizovaný – adresovaný konkrétní osobě.
- Na přípravu poutavých bannerů do svých newsletterů doporučujeme např. online program zdarma – Canva.
- Nezapomeňte efektivitu svých newsletterů neustále analyzovat a vyhodnocovat. Abyste dokázali zvýšit efektivitu e-mailingových kampaní, doporučujeme učit se od profíků.