Propojení s Google Analytics a E-Commerce
Propojení ByznysWebu (redakčního systému FLOX) s Google Analytics je automatizované.
Nemusíte do své web stránky vytvořené v redakčním systému FLOX vkládat kód Google Analytics, díky propojení se doplní kód sám.
Jak propojit ByznysWeb s Google Analytics?
Přihlaste se do administrace své webové stránky. V sekci NASTAVENÍ - Google Analytics - postupujte prosím podle návodu. :)
Upozornění:
Pokud používáte platformu Universal Analytics, ve zdrojovém kódu je "starý" i "nový" kód Google Analytics. Kvůli tomu se do statistik návštěvnost započítá 2-krát a tím pádem bude míra opuštění 0%. Je třeba v NASTAVENÍ / GOOGLE ANALYTICS zakliknout UNIVERSAL ANALYTICS. Netřeba nic ukládat, stačí zaškrtnout toto políčko a ve zdrojovém kódu budete mít pouze jeden nový kód Universal Analytics. Propojení FLOX s Google Analytics, které byly vytvořeny od listopadu 2013 mají nový kód nastaven automaticky.
Jak aktivovat Universal Analytics
Jak aktivovat nadstavbu statistik Google Analytics E-Commerce?
V redakčním systému FLOX nemusíte nic nastavovat. Nezapomeňte ale aktivovat modul E-Commerce v nastaveních služby Google Analytics:
Po kliknutí se obrázek zvětší
Při aktivaci modulu E-commerce si můžete hned aktivovat i sledování vyhledávání na webové stránce:
Po kliknutí se obrázek zvětší
Po kliknutí se obrázek zvětší
K tomuto tématu doporučujeme
Podpora nástavby Google Analytics E-commerce
ByznysWeb podporuje E-Commerce Reports statistik Google Analytics
- Odkud přesně přišli návštěvníci a za jakou sumu nakoupili?
- Jaký zdroj návštěvnosti je pro vás nejvýnosnější?
- Které klíčové pojmy jsou pro vás nejefektivnější?
- Vyplatí se vám investovat do placené reklamy?
- Pomohou vám Ecommerce Reports!
Pojem e-commerce se vztahuje na transakce zboží nebo služeb na internetu.
E-commerce transakce jsou souhrn zpráv ve službě Google Analytics a jsou obzvlášť užitečné pro celkové statistiky, prozkoumání a studium prodejního cyklu.
Za pomoci celkového výnosu, míry konverze a průměrné hodnoty objednávek v době, spolu s prepočítavacímy koeficienty nám e-commerce umí ukázat celkový výnos z elektronického obchodování.
E-commerce měří tři základní druhy konverzí:
- Přehled výkonů - kdo a co udělal na vašem webu, zda objednal nebo jen vyplnil formulář.
- Přehled produktů - zda byl, nebo jaký produkt byl objednán, v jakém množství a za jakou cenu.
- Správa transakcí: tyto zprávy vás informují o transakcích, výnosech, průměrných cenách a nakoupeného průměrného množství pro každý výrobek. Po kliknutí na produkt se zobrazí podrobné informace - kdo ho koupil, za jakou cenu, v jakém čase a jaké koupil množství.
- K dalším funkcím patří: počet návštěv, jaký čas potřeboval klient na nákup zboží, kolik času uplynulo od posledního nákupu atd.
- E-commerce je vhodný ke sledování drtivé většiny návštěvníků na vašich stránkách. Upozorňujeme ale, že tato služba není schopna sledovat 100 % všech návštěvníků, proto by finanční a statistické informace měly být použity pouze na monitorování a analýzu trendů.
Podpora nástavby Site Search - Co návštěvníci ve vašem webu hledali?
Našli návštěvníci na vašich www stránkách, co vyhledali? Neodešli hned po vyhledání? Hledali návštěvníci produkty, které nemáte v internetovém obchodě? Sledujte, co konkrétně návštěvníci vyhledávají a zakomponujte tyto vyhledávací dopyty do své SEO a obsahové strategie.
Jak si nastavím vyhledávání ve webu?
Po přihlášení do Google Analytics klikněte na tlačítko Administrátor . Klikněte na název web stránky, kterou chcete nastavit. Znovu klikněte na adresu web stránky, kterou chcete nastavit. Klikněte na Nastavení profilu. V části Nastavení služby Site Search v řádku "Parametr v URL" dopište "word".
Pokud využíváte blok FAQ, dopište v řádku "Parametr v URL" i značku "q", v řádku to bude vypadat takto - "word, q".
Kde v Google Analytics najdu přehled Odkud přicházejí vaši zákazníci?
Přehledy - Chování - Vyhledávání na webu - Vyhledávací dotazy. Všimněte si také procento odchodů z vyhledávání.
Po kliknutí se obrázek zvětší