Míra odchodů (Bounce Rate)
Co znamená míra opuštění - Bounce Rate?
Návštěvník přišel na Váš web a to, co viděl, ho neuspokojilo a okamžitě odešel. Návštevík na nic neklikl, stránky opustil okamžitě.
Pokud zaplatíte 1000 € za PPC reklamu, ze které Vám přijde 3000 návštěv, při Bounce rate 60% Vám na web stránce zůstane jen 40% návštěvníků, takže reálně jste měli jen 1200 "užitečných" návštěv.
Seřaďte si seznam podstránek od nejvyššího percenta míry odchodů a upravte podstránky s největší mírou odchodů tak, aby z ní návštěvníci okamžitě neodcházeli.
Je třeba se lépe zamyslet, proč z dané podstránky hned lidé odcházejí - nenašli na podstránce to, co hledali?
Přicházejí na danou podstránku návštěvy ze specifické reklamní kampaně, netřeba jejich směřovat na jinou podstránku?
Je vůbec dána podstránka funkční?
Kde v Google Analytics najdu přehled Míra odchodů?
Přehledy - Chování - Obsah webu - Všechny stránky - doporučujeme Selecta stránky s největší návštěvností přes "upravit" - Shrnutí: Vstupy - Větší než a zadejte počet návštěv podle odhadu, aby se Vám vyselektovali nejnavštěvovanější stránky:
Po kliknutí se obrázek zvětší
POZOR !!! Nesledujte Míru odchodů z celého webu, ale Míru odchodů z jednotlivých podstránek.
Celkovou hodnotu Míry odjezdů Vám mohou kazit 1-2 navštěvované podstránky. Např. přístupy z reklamní kampaně mají obvykle vysoký bounce rate, naopak přístupy z přirozených výsledků vyhledávání mají nízký bounce rate.
Je důležité sledovat titulní stránku, po kliku na / vidíte Míru odchodů titulní stránky:
Po kliknutí se obrázek zvětší