Vytvoření firemního účtu na Instagramu
V Česku a na Slovensku používá Instagram denně více než 5 milionů lidí (CZ více než 4 mil., SK více než 1,5 mil. uživatelů) (Zdroj: Statista.com).
Zatímco Facebook si udržuje stabilní základnu, Instagram je ideální pro vizuální budování značky, oslovení mladších cílových skupin a efektivní reklamy pro e-shopy či služby.
Firemní profil na Instagramu vám umožní:
- využívat statistiky a přehledy (kdo vás sleduje, kdy jsou online, co funguje),
- spouštět reklamy přes Meta Business Suite (společné kampaně pro IG i FB),
- přidávat kontaktní tlačítka (e-mail, telefon, navigace),
- a prezentovat produkty přes funkci Instagram Shop.
Pokud podnikáte online, máte kavárnu, kosmetiku, e-shop nebo službu, Instagram je ideální pro budování důvěry a ukazování zákulisí značky – co se dnes počítá.
Jak si vytvořit firemní účet na Instagramu
1. Registrujte sa na Instagram.com
Registraci urychlíte prostřednictvím vašich firemních FB stránek nebo vyplňte přihlašovací jméno a heslo (použijte název vaší firmy nebo služby a e-mail firmy):
2. Vyberte si účty, které chcete sledovat - např. podle oblasti, ve které podnikáte:
a odklikněte sledování:
3. Přepněte IG účet na profesionální
Otevřete aplikaci Instagram a přejděte na svůj profil
Klepněte na ☰ vpravo nahoře → Nastavení a aktivita → Typ a nástroje účtu → Zvolte Přepnout na profesionální účet.
Vyberte kategorii (např. Obchod, Osobní trenér, Kavárna...) a typ účtu:
Firemní (Business) nebo Tvůrce (Creator). → Vyberte Firemní.
Soukromí účtu: nastavte veřejný.
Vyplňte váš profil - popište, čím se zabýváte, co nabízíte, používejte klíčová slova a uveďte adresu vaší webové stránky nebo e-shopu
Profilová fotka – ideální logo ve formátu 1:1.
Životopis (bio) – krátký popis toho, co děláte, můžete doplnit také emoji.
Web (Odkaz v bio) – vložte URL na váš web, e-shop nebo Linktree. Pozor! Úprava odkazů je dostupná pouze v mobilních zařízeních. Navštivte aplikaci Instagram a upravte svůj profil, abyste změnili web ve svém životopisu.
4. V nastavení vašeho účtu, v sekci Štítky, si vyberte ikonu, kterou vložíte na vaše webové stránky nebo e-shopy:
zkopírujte vygenerovaný kód a vložte přes HTML blok na váš web. Další snadnou možností je využití funkce v ByznysWeb.cz: Sociální sítě.
Jak publikovat obsah na Instagramu
- Doporučujeme stáhnout aplikaci do vašeho mobilního telefónu, která značně urychlí komunikaci a pravidelné postování. váš Instagram účet můžete propojit i s Facebook Pages, které spravujete. V nastavení vašeho profilu klepněte na Nastavení - Propojené účty:
Vyberte Facebook a klikněte na Facebok stránky, které chcete propojit s vytvořeným firemným účtem na Instagramu. Návod najdete i zde.
- Dejte si záležet na kvalitních fotografiích. Nepřehánějte to s filtry a barevnými úpravami. Stejně jako na Pinterestu.
- Používejte #hashtagy - klidně si vytvořte vlastní #, které budou u fotografií vašich produktů využívat i vaši zákazníci.
- Zkuste video editor: aplikaci Boomerang, nebo CapCut, s jejich pomocí si dokážete vytvořit zajímavá videa. Po kliknutí na ikonku nafotí aplikace sérii fotografií, které spojí do několika vteřinového videa.
- Pokud máte raději koláže, stáhněte si do mobilu aplikaci LayOut.
Instagram by měl být doplněním vaší komunikační strategie, nikoli její náhradou. Zatímco Facebook může být silný v místní komunitě nebo B2B, Instagram vám pomůže vybudovat silný vizuální branding, důvěru a přímý kontakt se zákazníky.
Pro slovenské a české firmy je důležité být tam, kde jsou lidé. A právě IG je dnes místo, kde se lidé inspirují, objevují nové značky a nakupují přímo z mobilu.