Zaznamenávání vyhledávání v Google Analytics
Podpora nadstavby Site Search – co návštěvníci ve vašem webu hledali?
Našli návštěvníci na vašich webových stránkách to, co hledali? Neodešli hned po hledání? Hledali návštěvníci produkty, které nemáte v internetovém obchodě? Sledujte, co konkrétně návštěvníci vyhledávají!
Jak si nastavím vyhledávání ve webu?
Po přihlášení do Google Analytics klikněte na tlačítko SPRÁVCE. Klikněte na název webové stránky, kterou chcete nastavit. Znovu klikněte na adresu webové stránky, kterou chcete nastavit. Klikněte na NASTAVENÍ PROFILU. V části NASTAVENÍ SLUŽBY SITE SEARCH v řádku PARAMETR V URL dopište word.
Pokud využíváte blok FAQ, dopište v řádku "Parametr v URL" i značku "q", v řádku to bude vypadat takto - "word, q".
Co díky Site Search zlepšíte?
Analytics ukáže konkrétní klíčová slova, které návštěvníci vyhledávali.
Dokážete sledovat, zda návštěvníci hned po vyhledání neodešli, či jako návštěvníci upřesňovali vyhledávání.
Na základě těchto údajů můžete zjistit, že návštěvníci hledají produkty pod jinými slovy jak jste si mysleli a dokážete slova doplnit do web stránek. Dokážete doplnit zboží, které návštěvníci hledali.
Návštěvníci, kteří vyhledávají, zůstávají na webu mnohem déle a výrazně více nakupují než návštěvníci, kteří informace nevyhledávají.
Věnujte proto vyhledávání náležitou pozornost!
Kde najdu v Google Analytics přehled o tom, odkud přicházejí naši zákazníci, resp. HLEDANÉ VÝRAZY?
PŘEHLEDY – CHOVÁNÍ – VYHLEDÁVÁNÍ NA WEBU – HLEDANÉ VÝRAZY. Všimněte si také odchodů z vyhledávání.