E-shop se SEO. Optimalizace pro vyhledávače a FLOX
SEO optimalizace pro vyhledávače pomáhá novým návštěvníkům najít vaši webovou stránku.
SEO není žádné tajemství. Základem SEO pro webové stránky jsou jasné a jednoduché postupy, které je potřeba realizovat. Nevyděláváme na Vaší nevědomosti, ale poskytujeme Vám komplexní seznam rad pro SEO v ceně služby ByznysWebu.
FLOX podporuje důležité součásti optimalizace pro vyhledávače pro e-shop a webové stránky:
1. Internetové adresy, adresy kategorií a produktů v jednoduché formě. Jako například: byznysweb.cz/kontakt nebo byznysweb.cz/ceny-za-web-balicky
2. SEO záložky – v každé stránce, kategorii, novince, FAQ otázce a v produktu můžete zadat nadpis, popis, klíčová slova a url identifikátor. Pro vyhledávače (např. Google, Yahoo, Seznam, Centrum, Atlas, ...), jsou to podstatné údaje.
3. Technologie: pro rychlé načtení e-shopu, responzivní šablony (mobile first), rychlý CMS, cloud hosting, podpora autorizace Google Search Console a Google Sitemap.
4. Podstatnou změnou prošel i styl generování šablony pro produkty:
– je více SEO friendly,
– nadpisy produktů jsou na úrovni h1 a h2,
– při změně názvu produktu není potřeba reindexace webové stránky na Googlu a Seznamu – URL identifikátor zůstává nezměněný.
5. V sekci DESIGN můžete zaktivovat tzv. drobečkovou navigaci.
Drobečková navigace poskytuje návštěvníkovi přehled o tom, v jaké sekci se nachází a umožňuje rychlý návrat do nadřazené sekce, příp. na titulní stránku. Hypertextové odkazy slouží jako interní hyperlinky a zahušťují danou webovou stránku klíčovými slovy. Více o drobečkové navigaci. Podobně zahušťuje klíčovými slovy i nový blok Rozcestník.
Záložku SEO, kde můžete doplnit Nadpis, Klíčová slova a Popis (tzv. meta tagy nebo meta popisy), naleznete v těchto formulářích:
- Stránky – Vlastnosti stránky
- Stránky – blok Novinky – Nový příspěvek/ Upravit příspěvek
- Stránky – blok FAQ – Upravit FAQ / Nová otázka
- Produkty – Vlastnosti kategorie
- Produkty – Přidat produkt / Upravit produkt
- Optimalizace obrázků
Nabízíme vám návody jak na SEO pro e-shop v samostatné kategorii.
Záložka se SEO ve Vlastnostech webové stránky:
- V sekci Stránky vyberte stránku, do které chcete vložit údaje pro SEO.
- Klikněte vpravo nahoře na Vlastnosti stránky.
- Otevřete druhou záložku SEO.
- Jaký význam má vyplněný SEO parametr TITLE na webové stránkce se dozvíte v našem článku.
SEO v bloku Novinky – Nový příspěvek / Upravit příspěvek:
- Otevřete si blok Novinky v sekci Stránky.
- SEO záložku při vytváření nového příspěvku kliknutím na Nový příspěvek.
- V případě doplnění údajů pro vytvořený příspěvek klikněte na název příspěvku – třetí záložka SEO. Nastavení SEO parametrů je velmi důležité. Přečtěte si o SEO trendech více.
SEO v bloku FAQ – Nová otázka / Upravit FAQ:
- Otevřete blok FAQ.
- Klikněte na Nová otázka
- nebo na název vytvořené otázky, otevře se okno Upravit FAQ, kde je možné údaje pro SEO doplnit.
E-shop se SEO: Produkty – Vlastnosti kategorie:
- Přejděte do sekce Produkty.
- Vyberte požadovanou kategorii.
- Vpravo nahoře klikněte na Vlastnosti kategorie.
- Otevřete druhou záložku SEO.
E-shop se SEO: parametry produktů
- V administraci v sekci Produkty vyhledejte nebo vytvořte nový produkt.
- Otevřete detail produktu kliknutím na jeho název.
- V okně Upravit produkt otevřete čtvrtou záložku SEO.
- Všechny návody jak na SEO pro e-shop naleznete v samostatné kategorii
SEO optimalizace obrázků
Optimalizace obrázků pro vyhledávače je jeden z důležitých faktorů SEO, může přivést na váš web další návštěvníky. FLOX obsahuje rozhraní na vyplnění důležitých tagů:
Název (zobrazí se na stránce pod obrázkem), Atribut "Title" (zobrazí se po ponechání kurzoru na obrázku) a Alternativní text (zobrazuje se v kódu a také tehdy, když obrázek nelze načíst. Důležitý pro SEO – vyhledávače díky němu rozeznávají, co se na obrázku nachází a zařadí ho do vyhledávání).
Toto rozhraní najdete v Bloku Galerie a rovněž v galerii obrázků produktu v detailu produktu (po kliknutí na ikonku tužky )
Takhle se vyplněné tagy zobrazí na stránce a ve zdrojovém kódu (viz alternativní text):
a v textovém editoru po přidání obrázku, resp. úpravě obrázku po kliknutí na ikonku
Doporučujeme vyplnit všechny atributy obrázku – Název, Title, Alt. Použijte vhodná klíčová slova, která vystihují, co obrázek zobrazuje nebo souvisejí se samotnou podstránkou, na níž se obrázek nachází.