Google Analytics Enhanced Ecommerce
Abyste mohli lépe sledovat a pochopit nákupní chování zákazníků svého e-shopu, aktivujte si Enhanced Ecommerce (EEC). Díky EEC získáte přístup k transakcím a snadno zjistíte, které produktové stránky si zákazníci prohlíželi a jak postupovali v procesu platby.
Další výhodou EEC je segmentování podle různých kritérií – např. nedokončený košík, opuštěný košík v konkrétním kroku apod.
Jak implementovat Enhanced Ecommerce do e-shopu od ByznysWeb.cz?
Momentálně ještě pracujeme na možnosti propojení přes Google Tag Manager. Tato možnost, spolu s Google Analytics 4 bude dopracována dodatečně.
Zatím tedy můžete využít Google Analytics Universal.
1. Nastavení v administraci e-shopu
Přihlaste se do administrace svého e-shopu a v sekci Nastavení > Google Analytics zaklikněte checkbox na posílání dat do EEC:
2. Nastavení v rámci Google Analytics
Podle screenshotu aktivujte Enable Enhanced Ecommerce Reporting:
Pokud používáte Souhrn objednávky před odesláním, pojmenujte i Checkout kroků.
Co se trackuje
Trackují se všechny proměnné nákupního procesu v ecommerce záložce, netrackují se coupons a promotions.
Nákupní proces sestává z následujících kroků:
1. produkt je zobrazen v produktovém seznamu (product list),
2. produkt je zobrazen v detailu produktu (product detail),
3. produkt je vložen do košíku (add_to_cart), případně další akce v košíku (remove_from_cart, úpravy množství produktů v košíku = add / remove nějakého počtu daného produktu),,
4. objednávkové kroky (objednávkový formulář, souhrn před objednáním),
5. nákup (= souhrn po objednání),
6. pokud je povoleno Storno objednávky, pošle se i refund (na klik v detailu objednávky na storno).
Varianty v EEC
Exportuje se vždy první varianta v seznamu (resp. první varianta v kombinaci) pro daný produkt. Proto když chcete trackovat jednotlivé fáze nákupního procesu, je potřeba dát cenovou variantu na první místo. Text varianty vypadá následovně: „Jméno: hodnota“, aby bylo jasné, když má produkt např. 2 barvy ve variantách.
Produktové seznamy
Fungují v Enhanced ecommerce za předpokladu, že produkt je v nějakém seznamu. Když produkt nemá vyplněn seznam, tak napíše „(not set)“. Toto může nastat v případě, kdy mezi jednotlivými akcemi uplyne delší doba a tím se zruší session pro Analytics. Při běžném užívání ale takový scénář nenastává.
Produktové seznamy v Enhanced ecommerce jsou nadefinovány následovně:
- u kategorií se používá název kategorie
- podobně pro jednotlivé bloky, když mají název, použije se ten,
- jinak se použije seznam s názvem příslušného bloku, např. „Bloky: Nejnovější produkty“.
Kromě toho jsou v systému speciální seznamy, konkrétně „Alternativní produkty“ a „Výsledky vyhledávání“, které vám pomohou lépe zjistit, odkud pocházejí kliknutí na produkty.
Upozornění:
Pokud máte upravenou šablonu e-shopu na míru a chcete využívat Google Analytics Enhanced ecommerce, kontaktujte nás.