1 superrychlý tip, jak objevit nová klíčová slova konkurence úplně zadarmo
Ať už jako začátečník, nebo zkušený e-shopař, určitě jste se setkali s Plánovačem klíčových slov od Googlu. Klasicky jej využíváme na vyhledávání nových klíčových slov.
Přidáváme klíčová slova do placených kampaní. Plánujeme jejich rozpočet, sledujeme objemy vyhledávání, konkurenci. Slovy zahušťujeme články a texty ve svých e-shopech...
Jak najít nová klíčová slova pomocí webové stránky konkurence?
Jednou z možností, jak získat návrhy na nová klíčová slova v plánovači, je zadat vstupní stránku.
Co se stane, když místo adresy vlastního e-shopu zadáte URL adresu konkurence?
Klikněte na tlačítko „Přehled výsledků / Načíst výsledky".
Google překontroluje vstupní stránku konkurenta. Vygeneruje seznam klíčových slov souvisejících s touto stránkou, jakož i s celým webem. Vybere klíčová slova, která by se mohla hodit i do vaší kampaně.
V podstatě hledáte nápady na základě existujících vstupních stránek konkurence. Zachytíte tak podobná klíčová slova, která konkurence již pravděpodobně někde využívá, – a to zcela zdarma.
Jakmile se vám klíčová slova podaří vygenerovat, zkopírujte si je do vlastních seznamů a tabulek a podnikněte další kroky:
Co dělat s klíčovými slovy, které pravděpodobně využívá i vaše konkurence?
- „Půjčte" si klíčová slova konkurence a použijte je v existujících PPC kampaních. Pokud máte vyšší rozpočet, nabídněte vyšší cenu než konkurence. Staňte se pánem horní části vyhledávání,
- nebo naopak, vylučte konkurenční slova z kampaní. Pokud zjistíte, že je tam příliš velká konkurence, buďte raději velkým hráčem v malém rybníku. Neignorujte klíčová slova s nízkým objemem vyhledávání. Pokud na ně totiž necílí nikdo z vaší konkurence, máte vyhráno. Dejte si ale pozor – platí hlavně pro placené reklamy. Když mají klíčová slova podezřele nízkou cenu za klik, je pravděpodobné, že jiní inzerenti se již pokoušeli využít jejich „potenciál", ale neměli z nich žádný výnos.
- Zvyšte návštěvnost z organických výsledků vyhledávání – připravte si speciální vstupní stránky na klíčová slova, které již konkurence využívá. Snažte se návštěvníkovi nabídnout kvalitnější obsah, optimalizovaný právě na klíčová slova konkurence.
- Doplňte si vlastní seznamy klíčových slov. Zejména na začátku, když potřebujete zjistit, jak lidi hledají produkty, služby nebo informace, které nabízíte. Nový seznam klíčových slov vám pomůže odrazit se tím správným směrem.
- Napadá vás ještě něco? Podělte se s námi, kde všude se dá seznam klíčových slov konkurence využít.
Za běžných okolností může být tento typ klíčového slova těžko vyhledatelný. Můžete ale využít i různé placené nástroje, případně manuálně sledovat zdrojové stránky konkurence.
A ještě jeden tip na závěr. Zamyslete se, s jakým záměrem návštěvník přichází na vaši stránku přes konkrétní klíčová slova. Pokud slova obsahují výraz „koupit", víme, že návštěvník jednou rukou ťuká do klávesnice a druhou drží kreditní kartu. :)
Doporučujeme i další návody a články o tom, jak najít klíčová slova a využít je pro rozvoj vašeho podnikání:
- Jak zvolit správná klíčová slova – Začněte s promakaným seznamem klíčových slov
- Uvádějte klíčová slova v textech a obrázcích
- K produktům pište klíčová slova
- Online nástroj pro návrh klíčových slov
- Využívejte klíčová slova i ve FAQ na svém webu
- Hustota klíčového slova v značce Title