Napojení na dopravce DPD
Na základě tiskové zprávy jsme DPD Geo přidali i do e-shopů od ByznysWeb.cz.
Toto napojení Vám umožňuje vytvořit z objednávek zásilky, poslat je do systému DPD GEO, tisknout adresní štítky a objednat odvoz balíků.
Pro napojení na DPD je třeba aktivovat DPD v e-shopu a vyplnit přístup k API:
V sekci NASTAVENÍ / ROZŠÍŘENÉ MOŽNOSTI DOPRAVY vyberte DPD (Geo) a zaškrtněte políčko AKTIVNÍ.
Zaregistrujte se v DPD. K tomu je třeba se na stránce DPD zaregistrovat.
V administraci ByznysWebu doplňte přístupové údaje – API přístup. Potřebná data Vám poskytne dopravce.
Vyberte výchozí službu a jazyk.
Následně je třeba přidat DPD do možností dopravy.
V sekci NASTAVENÍ / OBJEDNÁVKY / DORUČENÍ vytvořte NOVÝ ZPŮSOB DORUČENÍ s názvem DPD.
Aby byl dopravce přiřazen k vytvářené dopravě, třeba ještě vyplnit tato pole:
- V poli Dopravce vyberte název dopravce: DPD.
- V poli Služba dopravce vyberte preferovanou službu dopravce, která se přiřadí novým zásilkám, které budou mít v objednávce zvolenou tuto možnost dopravy.
- Pokud má zvolená služba dopravce k dispozici seznam výdejních míst, v poli Výdejní místa vyberte výchozí seznam výdejních míst, který se bude zobrazovat po zvolení dopravy v objednávkovém formuláři. Ze seznamu výdejních míst si bude moci zákazník přímo vybrat adresu, kde si chce svou zásilku vyzvednout.
Pokud chcete využít službu DPD Sobotní doručení nebo DPD Večerní doručení, vytvořte nový způsob doručení s požadovaným názvem a v kolonce Služba dopravce zvolte DPD - Sobotní doručení nebo DPD - Večerní doručení.
Senders address ID = Adresa vyzvednutí / podání
Adresa se přidává pomocí číselného identifikátoru, které Vám přidělí DPD. Můžete přidat i více adres. Ke každé adrese je možné dopsat poznámku, pro lepší identifikaci.
Pokud máte pro DPD přiřazeno více adres, v detailu zásilky musíte vybrat, na kterou budete objednávat svoz.
Jak vytvořit Zásilky naleznete v napověde: Napojení na dopravce, zásilky
V tomto případě však vždy při výběru dopravce zvolíte DPD.
Postup při odeslání dat:
1. Odeslat data o zásilkách - odešle data dávky zásilek, které mají status "připravená". Tento krok lze volat i postupně několikrát v průběhu jednoho dne, kdy klient zpracovává zásilky k expedici.
2. Vytvořit soupisku a štítky - odešle požadavek na vytvoření soupisky na straně dopravce.
V soupisce, jsou všechny zásilky, které měli předchozí stav "evidováno dopravcem".
3. Objednávka vyzvednutí zásilek - vytvoří požadavek na svoz všech zásilek, které jsou vedené na soupisce v systému dopravce
Upozornění:
Sledování zásilek DPD v OBJEDNÁVKY/ZÁSILKY přes lupu je možné až když vytvoříte soupisku a štítky.
DPD umožňuje vytvořit více soupisek za jeden den i vícekrát objednat svoz (pokud objednávky vyřizujete postupně). Kurýr však pro zásilky přijde pouze jednou, nejblíže na následující den.
Pokud jste již objednali svoz, ale některá ze zásilek byla stornována, je třeba zrušit svoz celé soupisky. Všechny zásilky se vrátí do stavu "soupiska" Zrušenou zásilku přes křížek odstráňte a objednejte svoz znovu.