Systém pro rychlé vytvoření webových stránek nebo e-shopů

Jaký je rozdíl mezi kumulativní a limitní slevou?

Zpět na kategorii

Kumulativní sleva

– se sčítá. Pokud produktu přiřadíte více kumulativních slev, tyto se sčítají.


Příklad: Kategorii produktů přiřadíte kumulativní slevu 5 % (všechny produkty v této kategorii tedy budou zlevněné o 5 %), některému z produktů v této kategorii navíc nastavíte další kumulativní slevu 10 %. Slevy se sčítají, tedy výsledná sleva tohoto jednoho produktu bude 10 + 5 = 15 %.

 


Poznámka: Slevu lze nastavit zvlášť pro kategorii produktů, produkt a variantu produktů. Slevu můžete nastavit buď v procentech (10 %), nebo v absolutní hodnotě, která se váže na určitou měnu (10 eur).


 

Limitní sleva

– se nesčítá, vždy platí výhodnější limitní sleva.

Příklad: Kategorii nastavíte limitní slevu 2 % a produktu, patřícímu do této kategorie, limitní slevu 5 %. Zákazníkovi se zobrazí vyšší, tedy 5% sleva produktu, nikoli 2 + 5 = 7 %, jako by tomu bylo v případě, že by se jednalo o kumulativní slevy. Pokud produktu přísluší několik druhů slev, klientovi se zobrazí vždy ta sleva, která je pro něho výhodnější.       

 

Kombinace limitních a kumulativních slev v kategoriích produktů, produktech a variantách

Několik příkladů:

Produkt je nakopírovaný ve dvou různých kategoriích.
a) Obě kategorie mají nastavenou kumulativní slevu (1. kat. 5 %, 2. kat. 10 %). Výsledná sleva produktu vznikne součtem kumulativních slev z obou kategorií (5 % + 10 % = sleva 15 %).
b) Obě kategorie mají nastavenou limitní slevu. (1. kat. 2 %, 2. kat. 5 %). Na produkt se uplatní vyšší limitní sleva (tzn. sleva 2. kat., tj. 5 %).

Sleva kategorie je limitní 2 %, produkt má nastavenou kumulativní slevu 10 % a jeho varianta kumulativní 5% – sleva pro tuto variantu se sčítá (15 %), sleva pro ostatní varianty zůstává 10 %. Platí vyšší kumulativní sleva.

Sleva kategorie je kumulativní 5 %, pro variantu produktu v této kategorii je nastavena také kumulativní sleva 3 %. Výsledná sleva pro tuto variantu je 8 % (5 % sleva kategorie + 3 % sleva varianty), ostatní varianty mají slevu 5 %.

Produkt má nastavenou kumulativní slevu 5 % a jeho varianty:

1. varianta kumulativní 10 % – výsledná sleva je 15 %, sčítá se se slevou produktu,

2. varianta limitní 7 % – výsledná sleva je 7 %, je vyšší než sleva produktu, nesčítá se.

Kategorie má přiřazenou kumulativní slevu 5 %. Pokud byste přiřadili produktu v této kategorii limitní slevu 10 %, projeví se limitní sleva, protože je vyšší.  

 

tipTIP:

Pokud máte nastavenou jinou cenu variantu produktu např. pro skupinu VELKOOBCHOD (viz návod: cenové varianty s možností nastavit cenu pro skupinu uživatelů) a nepřihlášeným návštěvníkům chcete nabídnout zajímavou slevu, přičemž tato sleva se nemá týkat skupiny velkoobchod, tzn. přihlášených uživatelů, proveďte toto nastavení:

1. Nastavte kumulativní slevu např. 10% pro všechny. Tedy v nastaveních slevy nezadáte žádnou skupinu.

2. Nastavte limitní slevu 0% pro skupinu VELKOOBCHOD.

3. V NASTAVENÍ / VŠOBECNÉ nastavte: UPŘEDNOSTNIT LIMITUJÍCÍ SLEVY.

V reálné situaci to vypadá takto:
Cena pro nepřihlášené užívatele je 100 Kč bez slevy. Cena pro přihlášené ve skupině velkoobchod je 80 Kč bez slevy (jiná cena je nastavena v detailu produktu záložka CENA / CENOVÉ VARIANTY).
Po zrealizování výše uvedených nastavení budou mít nehlášení uživatelé slevu 10% (cena produktu bude 90 Kč). Cena pro skupinu velkoobchod se nezmění, tedy zůstává 80 Kč.


Pravidla:

  • Jakkoliv budete slevy kombinovat, vždy platí nejvyšší sleva. Pokud máte nastaveno upřednostnění limitní slevy (návod viz níže), použijí se limitní slevy.
  • Kumulativní slevy se sčítají. Jestliže je jejich součet vyšší než limitní sleva, platí tento součet.
  • Při více limitních slevách platí vždy vyšší z nich.
  • Slevy kategorií, produktu i variantu mají stejnou váhu. Tedy neplatí, že např. sleva produktu by měla přednost před slevou kategorie.
  • Pokud slevu zadáváte v měně (např. 100 Kč), výsledná sleva je navýšena o DPH (100 KČ + DPH = 121 Kč).
  • Sleva přiřazená kategorii se vztahuje na všechny produkty, které se v ní nacházejí.
  • Limitní produktová a limitní objednávková sleva se sčítá. Více info zde: www.byznysweb.sk/a/525

Pokud chcete upřednostnit limitní slevy před kumulativními, v sekci NASTAVENÍ/VŠEOBECNÉ vyberte možnost UPŘEDNOSTNIT LIMITUJÍCI SLEVY a uložte.

Upřednostnit limitní slevy

 

Chcete se ještě na něco zeptat? Napište nám:

Přihlášení (Flox 2)

Vyzkoušejte web nebo e-shop zdarma

Výběr designu:

Adresa stránek s koncovkou .flox.cz je zdarma. Adresu můžete kdykoliv změnit na tvar bez koncovky .flox.cz zakoupením nebo přesmerováním vlastní domény.
Stisknutím tlačítka souhlasíte s obchodními podmínkami ByznysWeb.cz.

Vyberte si prosím některou z připravených šablon.
Design stránek můžete kdykoliv změnit v administraci, kde
najdete bohaté možnosti přizpůsobení šablon.
Rádi Vám vytvoříme i unikátní design na míru.

Tato stránka používá cookies. Vice info