Jaké funkce Glami.cz podporuje FLOX?
Glami.cz je srovnávač zboží zaměřený na módu a módní doplňky. Pokud chcete své produkty nabízet ve srovnávači Glami, nejdříve je potřeba zaregistrovat se na stránce glami.cz. Systém FLOX bude po aktivaci automaticky generovat XML feed s aktivními produkty ve vašem e-shopu.
Aktivace XML feedu pro srovnávač Glami.cz
Možnosti dopravy zboží v XML feedu – tag DELIVERY
Vyřazení produktů z XML feedu pro Glami
Tipy pro efektivnější využívání Glami od e-shopaře Martina Kupce z OxalisDessous.cz
Aktivace XML feedu pro srovnávač Glami.cz
XML feed pro srovnávač zboží Glami se v systému FLOX aktivuje v sekci Nastavení > Produktové srovnávače > Glami
Pro aktivaci zaklikněte zaškrtávací políčko u jazykové verze svého e-shopu, pro kterou chcete XML feed generovat. Ze seznamu adres vyberte adresu domény, kterou chcete nastavit pro produkty v XML feedu.
Změny uložte kliknutím na Uložit v pravé spodní části stránky.
URL adresu XML feedu získáte kliknutím na tlačítko Feed URL.
UPOZORNĚNÍ: Po aktivaci XML feedu pro srovnávač produktů Glami bude první XML feed s daty o produktech dostupný na adrese XML feedu až následující den.
Glami pixel
Glami piXel je řešení, které umožňuje přizpůsobovat výpisy produktů na Glami.cz podle preferencí zákazníka – podle oblíbených obchodů, značek, barev, cen nebo stylu. Přečtěte si více o funkci Glami pixel.
Pro aktivaci Glami pixel kódu v systému FLOX, stačí v Nastavení > Produktové srovnávače > Glami zakliknout aktivaci Glami Pixel pro příslušnou jazykovou verzi a do políčka Pixel API keyvložit hodnotu api klíče, kterou získáte v administraci svého e-shopu na glami.cz.
Dodací lhůta (delivery_date)
Systém FLOX umí do XML feedu pro glami.cz vložit tag delivery_date, ve kterém můžete uvést dodací lhůtu zboží, tedy dobu od přijetí platby po jeho expedici. Pro zboží skladem se zadává hodnota 0.
V systému je potřeba nastavit dodací lhůtu pro Glami různým způsobem v závislosti od nastavení skladu v systému:
1. Aktivní sklad
Pokud máte v systému aktivní sklad, je potřeba nastavit dobu dodání pro každý skladový status samostatně. Do XML feedu se budou exportovat jen produkty, které mají skladový status nastaven tak, že u statusu je povolena objednávka produktu.
Delivery_date pro jednotlivé skladové statusy nastavíte Nastavení > Sklady > Statusy. Klikněte na ikonku tužky u skladového statusu, kterému chcete nastavit hodnotu delivery_date a na záložce Dostupnost v okně Upravit status vyplňte požadovanou hodnotu v poli Glami - termín dodání:
2. Neaktivní sklad
Pokud ve svém e-shopu nevyužíváte sklad nebo máte sklad vypnutý, můžete nastavit hodnotu delivery_date pro všechny produkty, které se do XML feedu generují v Nastavení > Produktové srovnávače > Glami. Požadovanou hodnotu napište do políčka Předvolené datum doručení Glami:
Více informací o hodnotách pro delivery_date srovnávače Glami najdete nápovedě k XML feedu glami.cz.
Kategorizace produktů
Glami vaše produkty zařadí do nabídky pouze tehdy, když je u všech produktů uvedena kategorie v tagu CATEGORYTEXT. Kategorii pro Glami je potřeba nastavit v sekci Produkty samostatně pro každou kategorii. Glami kategorii jednotlivým kategoriím v sekci Produkty přiřadíte kliknutím na tlačítko Vlastnosti kategorie a na záložce Produktové srovnávače klikněte v řádku Glami kategorie na Vybrat:
U přiřazování se budou postupně odkrývat nová políčka podle hierarchie kategorií.
Pokud chcete zvolenou kategorii pro Glami vymazat, klikněte na tlačítko Resetovat.
DELIVERY – možnosti dopravy zboží v XML feedu
Do XML feedu pro Glami systém automaticky generuje tag DELIVERY, který zobrazuje v XML feedu informaci o způsobu dopravy a cenu za tuto dopravu. Pro generování tagu DELIVERY do XML feedu pro Glami.cz platí stejná pravidla jako pro generování tagu DELIVERY do XML feedu pro produktový srovnávač Heuréka. Více informací najdete v návodu na funkce produktového srovnávače Heuréka.
Vyřazení produktů z XML feedu
Pokud nabízíte v e-shopu produkty, které nechcete exportovat do Glami, můžete produkty vyřadit z XML feedu kliknutím na tlačítko Vyřadit zboží z XML exportů do srovnávačů. U vyřazení můžete vybrat konkrétní produkty na záložce produkty, nebo kategorie na záložce Kategorie. U kategorií se jedná o hlavní kategorie produktu. Pokud má produkt vyřazenou kategorii nastavenou jako hlavní kategorii produktu, nebude se generovat do XML feedu.
Jak z Glami vytěžit maximum
Zeptali jsme se našeho klienta, Martina Kupce z OxalisDessous.cz, jak využívá Glami a co by e-shopařům z ByznysWebu doporučoval pro maximální zefektivnění jejich kampaní:
„Pokud nabízíte módu, a navíc nemáte značky, které by se prodávaly na každém rohu, je pro vás podle mého názoru Glami správná volba pro zviditelnění, zvýšení návštěvnosti a v neposlední řadě také pro případné zvýšení tržeb. Navíc Glami v ČR jde poměrně masivně do reklamy v televizi, takže se dá očekávat navýšení důležitosti tohoto kanálu.
Jsou dvě možnosti, jak na Glami fungovat, a to v placeném režimu, nebo v režimu zdarma, který má ovšem určitá omezení. Například je nutné mít aktivovaný Glami pixel a zobrazuje se vám maximálně 2000 produktů. Obě dvě varianty mají svá specifika, ale v podstatě fungují velice dobře.
- Neplacený režim: Zde nemusíte řešit náklady a necháváte své produkty v katalogu, kdy čekáte, co z toho bude. Podle naší zkušenosti vám přibude denně 10 % návštěvnosti a váš počet objednávek se navýší přibližně o 6 %. Tyto čísla asi nikoho neohromí, ale na to, že je tento zdroj zdarma, to docela jde.
- Placený režim: Pokud přejdete do placeného režimu, automaticky vaše produkty dostávají lepší pozici, navíc kategorie, ve kterých máte zboží, můžete sami více podpořit zvýšením ceny za proklik. Z vlastní zkušenosti stačí být v přednostním režimu a nemusíte nijak zvlášť biddovat. Návštěvnost vám stoupne klidně o 100 %, ale pokud nemáte dobře optimalizovaný xml feed, počet objednávek se nijak zvlášť nehne. Z toho vyplývá, že vám klidně kredit za 5 dní dojde bez požadovaného efektu. Jak proti tomu bojovat?
- Do XML feedu přenášet pouze některé značky, typy produktů nebo kategorie, na kterých máte velkou marži, případně jsou něčím unikátní, protože konkurence je na Glami velká. Jinak vám kredit proteče pod rukama. Myslím si, že v placeném režimu se nikomu nevyplatí posílat všechny produkty.
- Naprosto zásadní je mít správně udělané kategorie pro jednotlivé typy produktů. Nestačí mít tedy obecné kategorie (např. Sety spodního prádla), ale jít více do hloubky: podprsenky a dál podprsenky vyztužené.
- Dobrá optimalizace pro mobilní telefony, protože proklik přes mobilní telefon je dvakrát dražší než přes stolní počítač. Nerozumím tomu sice, ale je to tak.
Myslím si, že Glami je velice dobrý „nástroj" pro zvýšení návštěvnosti a obratu e-shopu s velice jednoduchým ovládáním. My v současné době kombinujeme oba dva režimy (placeny i zdarma). V sezóně, kdy očekáváme větší zájem o naše zboží, jsme v přednostním placeném režimu a ve slabším období necháváme režim zdarma. V současné době vzhledem ke struktuře hlavních kategorií v našem obchodu doplňujeme strukturu a myslím si, že to povede k ještě lepšímu výsledku."