Systém pro rychlé vytvoření webových stránek nebo e-shopů

Nová struktura URL adres ve FLOXu

Zpět na kategorii

Koho se změna URL týká? 

Novou strukturu URL adres jsme již aktivovali pouze u nově vytvářených webů

Těm z vás, kteří si u nás vytvořili e-shop nebo webovou stránku v minulosti, aktivujeme novou URL adresu na požádání. Stačí nás kontaktovat.

Proč jsme se rozhodli připravit novou strukturu URL adres ve FLOXu 3?

Hlavním cílem všech vylepšení a nových funkcí, které ve FLOXu pravidelně přibývají, je co nejvíce zefektivnit a usnadnit vaše podnikání na internetu. Samozřejmě za předpokladu minimálního dopadu na vaše vybudované pozice ve vyhledávačích.

Proto jsme pro vás připravili sémanticky správnější a pro SEO korektnější URL adresy.

 

Jak vypadá nová URL ve FLOXu?

FLOX 3 byl specifický v označení:

  • kategorií produktů (v URL adrese /c/ jako category),
  • samotných produktů (v URL adrese /p/ jako product)
  • a taky v URL adrese v bloku FAQ (pořadové číslo otázky, např. www.vasedomena.cz/a/1234).

Nově budou URL adresy vypadat takto:

  1. u produktů místo https://zelenina-od-farmare.cz/p/164/jablka-zelena bude https://zelenina-od-farmare.cz/p-164/jablka-zelena,
  2. ve FAQ místo https://mojekolo.cz/a/1/ bude https://mojekolo.cz/a-1/jak-vybrat-kolo

 

Nejčastější dotazy o změně URL adres ve FLOXu:

1. Když si vytvořím nový web nebo e-shop, budu mít už novou strukturu URL adres?

Ano, přesně tak, všechny nově vytvořené weby již fungují s novou strukturou URL adres.

2. Mohu o novou strukturu URL požádat i pro svůj starší web?

3. Co všechno se mi následně zaktualizuje automaticky?

Prostřednictvím přesměrování 301 se vám automaticky zaktualizuje:

  • sitemapa
  • a XML feedy pro srovnávače produktů.

4. Jak funguje přesměrování 301 a jaký má dopad na SEO?

Jedná se o permanentní přesměrování URL adresy stránky. Původní URL adresy produktů budou trvale odstraněny z Google indexu a budou nahrazeny novými. 301 přesměrování říká Google robotům a návštěvníkům stránek, že původní URL adresa je přestěhována. Zároveň obsah stránky zůstává téměř nezměněný, tak jako byl předtím. V tomto případě roboty, které prohlížejí stránku, přenášejí i tzv. “link juice” původní URL na novou URL adresu.

Co všechno se přenáší přes 301

  • PageRank
  • MozRank
  • Page Authority
  • Traffic Value

5. Když se rozhodnu pro novou strukturu URL na starším webu, co budu muset aktualizovat?

  • Sledovanie AdWords kampaní v Google Analytics.
  • Kampane v AdWords.
  • Facebook kampaně.
  • Kampaně ve srovnávačích produktů – doporučujeme konzultovat s konkrétním srovnávačem.
  • MailChimp.
  • Statické tabulky csv. – Dynamické reklamy Adwords – v případě, že využíváte.
  • Nativní reklama – pokud máte někde FAQ článek uvedený jako reklamní, doporučujeme vložit novou URL adresu.
  • Google nákupy – pokud máte produkty importovány v Google Merchant Centru přes tabulku, doporučujeme ručně přepsat URL adresy.
  • Dynamický remarketing s pomocí Mergada

6. Mohu si ponechat aktuální strukturu URL?

Ano, původní strukturu URL adres můžetevyužívat i nadále. V případě, že budete mít zájem o změnu, stačí nás kontaktovat.

 

Jak přesměrování URL adres ovlivní sledování dat Adwords kampaní v Google Analytics

Návod pro začátečníky, jak postupovat s návrhy na řešení

SITUACE

Pokud máte spuštěny reklamy v Adwords a zároveň sledujete a vyhodnocujete statistiky v Google Analytics nebo ve vlastním systému, čtěte dálKROK 1.

Krok 1

V administraci Adwords zkontrolujte, jakým způsobem sledujete cílové URL adresy. Jsou 2 možnosti, které pravděpodobně využíváte. Sledování parametrů cílových URL adres:
 
- automatickým značkováním od Google
- vlastním značkováním, vlastní šablonou sledování.

Prihlaste se do svého účtu Adwords. V levém bočním menu vyberte NASTAVENÍ. Přejděte na záložku NASTAVENÍ ÚČTU. Pokud máte automatické značkování aktivní, políčko bude zaškrtnuto. Využíváte AUTOMATICKÉ ZNAČKOVÁNÍ.

KROK 1 ➠ POSTUP

automatické značkování v AdWords

Druhý způsob, jakým můžete sledovat vaše reklamy, je přes tzv. vlastní značkování (manual tagging) URL adres nebo použitím vlastní šablony sledování.

My jsme v tomto příkladě ve vlastním značkování využili parametry

  • source (povinný) = zdroj,
  • medium (povinný) = identifikuje médium, přes které byl odkaz použit (e-mail, cpc, banner ...),
  • campaign = název reklamní kampaně.

Přihlaste se do účtu Adwords.
V levém bočním sloupci klikněte na VSTUPNÍ STRÁNKY.
Vyroluje si seznam všech vstupních/cílových URL svých reklam. Všechny, které obsahují parametry uvedeny výše, spadají do „vlastního značkování“.

vstupní stránky s vlastním značkováním

SITUACIE

Pokud využíváte jednu z uvedených možností sledování:

  • aktivní automatické značkování nebo
  • vlastní značkování URL adres

Zrealizujte KROK 2.

Bude nutné na vaší straně změnit cílové URL adresy produktů, na které jsou reklamy v Adwords směrovány. Pokud cílovou URL adresu nezměníte, data v přehledech Google Analytics budou zavádějící. ZDROJ návštěvy nebo objednávky, který přichází z PPC reklamy, budete vidět jako přirozenou návštěvu z vyhledávání Google.

KROK 2 ➠ POSTUP

ŘEŠENÍ

Jak co nejrychleji změníte původní cílové URL na nové.

Základní nastavení pro ZAČÁTEČNÍKA

Uvedeme si jednoduchý příklad s 1 aktivní kampaní Zelená jablka.

Kampaň má 1 reklamní skupinu, která obsahuje 3 reklamy.

2 cílové webové adresy využívají tzv. automatické označení parametrů a zároveň jeden odkaz používá vlastní parametry sledování.

změna cílové URL adresy produktů v AdWords

V účtu Adwords vybereme aktivní kampaň. Klikneme v levém bočním sloupci na REKLAMNÍ SKUPINY. reklamní skupiny v AdWords

Vybereme reklamní skupinu, kde budeme URL adresy měnit. V bočním sloupci klikneme na VSTUPNÍ STRÁNKY. Potřebujeme zjistit, jak vypadají cílové URL adresy. Vidíme, že 1 má nastaveno vlastní parametry sledování.změna URL adresy vstupní stránky s vlastním parametrem sledování Přejdeme do sekce REKLAMY A ROZŠÍŘENÍ. Myší nadjedeme nad reklamy, abychom zjistili, která má vlastní parametry. Info o URL se zobrazí na liště v dolní části stránky. URL v této reklamě budeme měnit samostatně. informace o URL adrese s vlastním parametrem sledování Ostatní reklamy využívají v URL automatické značkování. Ty si označíme. označení reklam s automatickým značkováním v URL

Klik na UPRAVIT v horním menu.

Vybereme možnost Změnit textové reklamy.

změna textové reklamy

 

Zkopírujeme si novou cílovou URL adresu v e-shopu.

V našem případě třeba URL adresa https://iris.flox.cz/p-164/jablka-zelena. Vložíme do změna URL adresy v textové reklamě Přes UKÁŽKA se ujistíme, jaké změny URL adres nastanou. ukázka změn URL adres v AdWords Zavřeme a změny ULOŽÍME.

Podobným způsobem změníme i cílovou URL adresu, kde máme vloženy vlastní parametry sledování URL.

Předtím než URL změníme přímo v reklamě, doporučujeme vygenerovat novou URL i s původními parametry přes šablonu. My používáme nástroj URL builder.

Vložíme novou URL adresu produktu do URL builderu a pojmenujeme parametry sledování. Novou URL si zkopírujeme a pokračujeme podle návodu výše.

Co se stane s daty a statistikou v Adwords?

Hnedjak potvrdíme změny cílových adres, reklamy s novou URL čekají na zpracování a schválení. Do pár hodin budou opět aktivní. Historická data a statistiky reklam zůstávají nezměněny

V minulosti se stávalo, že AdWords původní reklamy přehodil do stavu Odstraněny. Býval to standardní postup. Zároveň se vytvořily nové reklamy s novou URL, které čekaly na zpracování a schválení. Do pár hodin byly aktivní. Všechny změněné reklamy měly jakoby svého “dvojníka”. Z jedné reklamy se staly 2 téměř totožné. Měly různé ID označení, různé URL adresy, stejný text.

Původní byla ve stavu Odstraněna. Nová reklama s novou URL čekala na schválení.

Statistiky z původních reklam se neztratily. Stačilo nastavit správný filtr. V sekci REKLAMY A ROZŠÍŘENÍ / REKLAMY prohodit stav reklamy – na VŠECHNY.

statistiky z původních reklam

stav reklamy v AdWords

Změny URL adres nemají vliv na skóre kvality reklam. Podle vyjádření Google:

„Quality score is primarily based on predicted CTR, ad relevance and landing page experience. Creating a new ad (with new Ad ID) with the same keyword, creative, landing page and device would therefore not affect the quality score.“

„Skóre kvality vychází především z předpokládané míry prokliku, tzv. CTR, relevance reklamy a zkušeností se vstupní stránkou. Vytvoření nové reklamy (s novým ID reklamy) se stejným klíčovým slovem, reklamou, vstupní stránkou a zařízením by neovlivnilo skóre kvality.“

Změna URL adres v reklamních kampaních – Návod pro pokročilé

V případě, že své reklamní kampaně spravujete přes AdWords Editor, doporučujeme postupovat podle následujícího návodu pro pokročilé.

Návod pro POKROČILÉ – použijeme AdWords Editor

Otevřeme si AdWords Editor. Stáhneme poslední změny z účtu Adwords, kde URL adresy upravujeme.

stáhnutí posledních změn reklam v AdWords

V bočním sloupci vybereme možnost ROZŠÍŘENÉ TEXTOVÉ REKLAMY

rozšířené textové reklamy

Vybereme řádky, které chceme upravit.

Pozor na různé možnosti sledování

– automatické Google značení URL a

– vlastní (manual tagging)

Zkontrolujeme, které cílové adresy budeme měnit.

Označíme reklamy, kde chceme změnit URL adresu na novou.

V horním menu vybereme pole NAHRADIT TEXT.

Klikneme na ZMĚNIT WEBOVÉ ADRESY

změna webových adres

Vybereme akci, kterou chceme vykonat – Cílová URL.

Vložíme novou URL adresu produktu, na který cílí PPC reklama.

A uložíme.

AdWords Editor - změna webové adresy

Změny odešleme do našeho Adwords účtu.

V horním menu klikneme na šipku rozbalovací nabídky.

AdWords Editor - button odeslat

A vybereme ODESLAT INOVACE WEBOVÝCH ADRES

odeslat inovace webových adres

Jak změna URL ovlivní placenou reklamu v Adwords – detailnější vysvětlení

SITUACE 1

Pokud máte zapnuto automatické značkování v Adwords

automatické značkování URL 

Vysvětlení SITUACE 1

VYSVĚTLENÍ SITUACE 1

Představme si, že máme aktivní PPC kampaň ve vyhledávaní na produkt Jablka zelená.

Aktuálně URL adresy (před změnou, přesměrováním URL adresy produktu v e-shopu).

Ve FLOXu cílíme reklamu na produkt Jablka zelená s aktuální URL https://iris.flox.cz/p/164/jablka-zelena:

reklama na produkt s aktuální URL

Pokud je automatické značkování zapnuté, Adwords k URL adrese přidá parametr –identifikátor kliknutí GCLID (Google Click Identifier) automaticky.

Takto vypadá URL adresa, na kterou se zákazník dostane po kliknutí na naši reklamu ve vyhledávání s GCLID parametrem:

parameter GCLID

Parametr GCLID může mít až 100 znaků. Konkrétně ten náš by mohl vypadat takto:

ukázka parametru GCLID ve FLOXu

Do Analytics se posílají data o výkonnosti reklam. A díky parametrům můžeme v Analytics sledovat, na které reklamy návštěvník webu klikl, odkud je zdroj návštěvy, jaká kampaň přinesla objednávku...

sledování parametrů v Analytics

Co se stane, když URL adresa produktu bude přesměrována na novou?

v případě, že cílové URL adresy v Adwords necháme původní, pokračujeme v původní reklamní kampani. Cílíme na produkt Jablka zelená.

Již víme, že FLOX přesměruje automaticky naši původní URL z https://iris.flox.cz/p/164/jablka-zelena na https://iris.flox.cz/p-164/jablka-zelena.

V Adwords máme nastavenou původní cílovou URL adresu:

původní cílová adresa

Uživatel klikne z výsledků vyhledávání na naši reklamu. Automaticky je přesměrován na novou URL adresu produktuhttps://iris.flox.cz/p-164/jablka-zelena.

V e-shopu se zobrazí již jen nová přesměrovaná adresa – bez automatických parametrů:

přesměrovaná adresa bez automatických parametrů

 

V Google Analytics vidíme zdroj návštěvy jako Google/organický. Zákazník přišel z přirozených výsledků vyhledávání. Což ale reálně není pravda. Víme, že návštěvník stránky přišel z placené reklamy:

organický zdroj návštěvy webu

ŘEŠENÍ

Po změně URL, v případě, že změníme cílové URL adresy na nové, Stále máme spuštěnou kampaň na Jablka zelená. Cílíme na produkt Jablka zelená.

Již víme, že FLOX přesměruje automaticky původní cílovou URL na novou https://iris.flox.cz/p-164/jablka-zelena:

změna původní cílové URL v AdWords

Pokud zákazník klikne na naši reklamu z výsledků vyhledávání, neprobíhá přesměrování. Cílová URL adresa v Adwords je totožná s adresou našeho produktu v e-shopu.

A my se těšíme :) – automatické označení se přenáší i do Google Analytics. Zdroj návštěvy je správný – klik přichází z placené reklamy.

správný zdroj návštěvy

zdroj návštěvy

SITUACE 2

Pokud jsou URL adresy ručně označeny v AdWords

Opět máme spuštěnou PPC kampaň na produkt Jablka zelená. Na rozdíl od prvního případu jsme se rozhodli použít náš vlastní nástroj na sledování konverzí s vlastními parametry v URL adrese. Automatické označení s GCLID by nám nepomohlo, jelikož se jedná o systém mimo Google

Vysvětlení SITUACE 2

VYSVĚTLENÍ SITUACE 2

Aktuální URL adresy (před změnou)

Ve FLOXu cílíme reklamu na produkt Jablka zelená s aktuální URL https://iris.flox.cz/p/164/jablka-zelena.

V Adwords jsme si nastavili parametry, které chceme sledovat:

  • source (zdroj, který klik přinesl) = adwords
  • medium (médium, které klik přineslo) = ppc
  • campaign (název kampaně) = jablka
  • term (klíčové slovo) = odrody jablek

URL adresa s vlastními parametry 

Takto vypadá celá URL adresa s našimi vlastními parametry 

URL s vlastními parametry

Po změně/přesměrování URL – v případě, že cílové URL adresy v Adwords necháme původní, pokračujeme v původní reklamní kampani. Cílíme na produkt Jablka zelená. Již víme, že FLOX přesměruje automaticky naši původní cílovou URL z https://iris.flox.cz/p/164/jablka-zelena na https://iris.flox.cz/p-164/jablka-zelena.

V Adwords máme nastavenou původní URL adresu

původní URL adresa v AdWords

Uživatel klikne z výsledků vyhledávání na naši reklamu. Automaticky je přesměrován na novou URL adresu produktu https://iris.flox.cz/p-164/jablka-zelena.

V e-shopu se zobrazí pouze nová přesměrovaná adresa – bez vlastních parametrů, které chceme sledovat.

přesměrovaná URL adresa bez vlastních parametrů

V nástroji na sledování vidíme zdroj návštěvy jako Google/organický. Zákazník přišel z přirozených výsledků vyhledávání. Což ale reálně není pravda. Víme, že návštěvník stránky přišel z placené reklamy.

ŘEŠENÍ

Po změně URL – v případě, že v Adwords změníme cílové URL adresy na nové, stále máme spuštěnou kampaň na Jablka zelená.

Cílíme na produkt Jablka zelená. Již víme, že FLOX přesměruje automaticky naši původní cílovou URL z https://iris.flox.cz/p/164/jablka-zelena na https://iris.flox.cz/p-164/jablka-zelena.

Poučili jsme se. :) A změnili jsme naši původní cílovou URL adresu v Adwords na novou https://iris.flox.sk/p-164/jablka-zelena?utm_source=adwords&utm_medium=ppc&utm_campaign=jablko_zelene.

Pokud zákazník klikne na naši reklamu z výsledků vyhledávání, neprobíhá přesměrování. Cílová URL adresa v Adwords je totožná s adresou našeho produktu v e-shopu.

A my máme důvod k radosti, protože vlastní parametry sledování URL se přenáší přímo do našeho nástroje.

Zdroj návštěvy je správný – klik přichází z placené reklamy.

zdroj návštěvy PPC 

Chcete se ještě na něco zeptat? Napište nám:

Přihlášení (Flox 2)

Vyzkoušejte web nebo e-shop zdarma

Výběr designu:

Adresa stránek s koncovkou .flox.cz je zdarma. Adresu můžete kdykoliv změnit na tvar bez koncovky .flox.cz zakoupením nebo přesmerováním vlastní domény.

Vyberte si prosím některou z připravených šablon.
Design stránek můžete kdykoliv změnit v administraci, kde
najdete bohaté možnosti přizpůsobení šablon.
Rádi Vám vytvoříme i unikátní design na míru.

Tato stránka používá cookies. Vice info