Jak získat nové zákazníky díky Google Business Profile (předtím Google Moje firma)
Spojíte se nejen s těmi současnými, ale oslovíte i úplně nové. S Google Business Profile dokážete oboje. Google Business Profile je ideální zdroj nových zákazníků, kteří vás najdou ve Vyhledávání a Mapách Google.
Pro začínající podnikatele je nevyhnutelným krokem, jak rychle, jednoduše a hlavně bezplatně nastartovat návštěvnost svého webu.
Profil firmy se zobrazí, když lidé ve Vyhledávání Google nebo v Mapách Google vyhledají vaši firmu nebo firmy podobné té vaší.
Příklad zobrazení firemního profilu ByznysWeb s.r.o. ve výsledcích vyhledávání na Google:
Jak se zaregistrovat do Google Firemní profil / Google Business Profile
Registrace je bezplatná, záznam firmy vytvoříte za pár minut.
Nápověda Google: Správa Firemního profilu přímo na Googlu.
Postup:
1. Přihlaste se do GMAIL účtu, který budete používat pro Google Business Profile (může to být váš firemní GMAIL účet, nebo založíte úplně nový).
2. Po přihlášení přejděte na stránku Moje firma na Google a klikněte na SPRAVOVAT (v pravém horním rohu).
3. Vyplňte základní údaje o firmě.
4. Ověřte informace o vaší firmě – zvolte, jakým způsobem chcete dostat ověřovací kód (většinou přijde poštou do 2 týdnů).
"V průběhu několika týdnů (v závislosti na vaší adrese) vám přijde na vaši firemní adresu zásilka od společnosti Google. Zásilka bude obsahovat jedinečný ověřovací kód, jehož zadáním v službě Moje firma na Google potvrdíte, že vaše firma má sídlo na uvedené adrese." Bližší info k ověření a vysvětlení, proč nám proces Google takto komplikuje, najdete i v nápovědě od Googlu.
5. Po obdržení zásilky zadejte ověřovací kód a dokončete ověření své firmy. Stačí se znovu přihlásit přes https://www.google.com/intl/cs_cz/business/ kliknout na OVĚŘIT. Ověření určitě nepřehlédnete. Zobrazuje se přímo na vstupní ploše jako pás podbarvený červenou.
Co všechno dokážete nastavit v Google Business Profile?
Kromě základních informací o firmě je Google Firemní profil perfektní nástroj na to, jak zůstat se zákazníky v kontaktu.
Sdílejte informace o firmě
Aktualizujte otevírací dobu o svátcích. Zveřejněte nové telefonní číslo, upravte adresu a přidejte odkaz na svou webovou stránku. Klikněte na ikonu Upravit profil a v dalším okně můžete doplňovat údaje o firmě. Jak spravovat informace o firmě? Více v aktuální nápovědě Google.
Ukázka administračního rozhraní Google Business Profile:
Přidejte informace o produktech a službách
Google Firemní profil - rozhraní pro přidání informací o produktech:
Google Firemní profil - zobrazení informací o produktech ve výsledcích Vyhledávání Googlu:
Odpovídejte na recenze
Nebojte se odpovědět na zákaznícké recenze, byť i negativní. Poděkujte, ukažte zákazníkům, že si vážíte jejich zpětné vazby. Zkuste si naplánovat pravidelné sledování recenzí a odpovídejte na ně např.jednou za týden.
Požádejte zákazníky o více recenzí
Google má pro vás více tipů, jak získat více recenzí pro svůj firemní profil. Například Poskytněte zákazníkům odkaz, pomocí něhož mohou napsat recenzi vaší firmy na Googlu.
Pravidelně zveřejňujte příspěvky (aktualizace, nabídky, události)
Nástroj Příspěvky motivuje zákazníky, aby vás navštívili. Podělte se o své novinky, mimořádné akce nebo nabídky, aby lidé věděli, co se děje a kdy. Formou krátkého textu (do 300 znaků), fotek nebo videí.
Jak fungují novinky formou fotek? Jaké zásady pro fotky a videa je potřeba dodržovat ve Firemním profilu?
Jak vytvářet příspěvky ve Firemním profilu Google?
Aktuální nápověda Google. Uveřejněný příspěvek se zákazníkům objeví ve Vyhledávání Google do několika vteřin. Události (event): jedná se o příspěvky propagující událost ve vaší firmě. Události musí obsahovat název, jakož i data a časy zahájení a ukončení. Pokud nejsou k dispozici časy zahájení a ukončení, systém ve výchozím nastavení nastaví dobu trvání na 24 hodin v den zveřejnění příspěvku.
Nabídky (offer): jedná se o příspěvky informující o promo akcích nebo nabídkách vaší firmy. Nabídky musí obsahovat název, jakož i data a časy zahájení a ukončení. (Zdroj)
Typ příspěvku Aktualizace (novinka) zmizí z karuselu "Aktuality / Přehled" po přibližně 6 měsících. Archivní příspěvky zůstávají uloženy v účtu a můžete je znovu upravit nebo publikovat, ale běžní uživatelé je po archivaci již nevidí.
Proč někdy vidíte starší příspěvky?
V některých případech Google ponechá starší (archivní) příspěvky v záložce „Aktuality" na mobilu, zvláště pokud profil nemá čerstvý obsah. Několik správcům však od roku 2024 zůstalo viditelné i starší než šestiměsíční příspěvky, přestože oficiální pravidlo se nezměnilo. (Zdroj)
Karusel v záložce „Přehled" nejčastěji zobrazuje jen posledních 10 příspěvků nebo příspěvky mladší 6 měsíců, podle toho, co nastane dříve.
Publikujte fotky
Nejprodávanějších produktů, svého týmu, nového loga nebo sídla vaší firmy. Vyfoťte prostory firmy a nechte do ní lidi nahlédnout. Vyberte svou profilovou fotku a titulní fotku, které vyjadřují duši vaší firmy. :) Zároveň usnadníte zákazníkům hledání budovy firmy v případě, že slouží jako kamenná prodejna, výdejna, školicí místnost... Fotek můžete přidat, kolik jen chcete – jejich počet je neomezený.
Ukázka rozhraní pro nahrávání fotek a videa:
Komunikujte se zákazníkem
Zákazníci mohou klást otázky nebo posílat zprávy přímo přes záznam a vy jako vlastník na ně můžete hned odpovídat.
Sledujte výkon (statistiky)
Výkon (statistiky) jsou účinný nástroj na sledování interakcí zákazníků s vaší firmou. Zjistěte, kdy a kolikrát zákazníci volají do vaší firmy, počet a místa, na kterých zákazníci žádají o trasu jízdy k vaší firmě, kolik zákazníků navštívilo vaši web stránku. Kolik zákazníků vidělo foto a kliklo na něj a ve který den nejvíc, ve srovnání s fotkami jiných firem.
Kromě jiného dokážete s Google Business Profile propojit firemní profil s účtem Google Ads, nebo přidat další uživatele.
Tip na závěr: Pokud umíte anglicky a máte čas a chuť ponořit se hlouběji do nastavení Google My Business – zkuste si projít Akademii. Kurz trvá 42 minut, obsahuje 6 základních oblastí s vysvětleními, jak Google My Business funguje. Kurz můžete ukončit testem, který sestává z 12 otázek. Držíme palce. :)