Jak získat nové zákazníky díky Moje firma na Google
Spojíte se nejen s těmi současnými, ale oslovíte i úplně nové. S Google My Business dokážete oboje. Google My Business, tedy Moje firma na Google je ideální zdroj nových zákazníků. Pro začínající podnikatele je nevyhnutelným krokem, jak rychle, jednoduše a hlavně bezplatně nastartovat návštěvnost svého webu.
Jak se zaregistrovat do Google My Business / Moje firma na Google
Registrace je bezplatná, záznam firmy vytvoříte za pár minut.
Profil firmy = záznam se zobrazí, když lidé ve Vyhledávání Google nebo v Mapách Google vyhledají vaši firmu nebo firmy podobné té vaší.
Postup:
1. Přihlaste se do GMAIL účtu, který budete používat pro Google Moje Firma (může to být váš firemní GMAIL účet, nebo založíte úplně nový).
2. Po přihlášení přejděte na stránku Moje firma na Google a klikněte na ZAČÍT (v pravém horním rohu).
3. Vyplňte základní údaje o sídle firmy:
4. Ověřte informace o vaší firmě – zvolte, jakým způsobem chcete dostat ověřovací kód (většinou přijde poštou do 2 týdnů).
"V průběhu několika týdnů (v závislosti na vaší adrese) vám přijde na vaši firemní adresu zásilka od společnosti Google. Zásilka bude obsahovat jedinečný ověřovací kód, jehož zadáním v službě Moje firma na Google potvrdíte, že vaše firma má sídlo na uvedené adrese." |
Bližší info k ověření a vysvětlení, proč nám proces Google takto komplikuje, najdete i v nápovědě od Googlu.
5. Po obdržení zásilky zadejte ověřovací kód a dokončete ověření své firmy. Stačí se znovu přihlásit přes google.sk/business kliknout na OVĚŘIT. Ověření určitě nepřehlédnete. Zobrazuje se přímo na vstupní ploše jako pás podbarvený červenou.
Co všechno dokážete nastavit v Google My Business?
Kromě základních informací o firmě je Google My Business perfektní nástroj na to, jak zůstat se zákazníky v kontaktu.
SDÍLEJTE INFO O FIRMĚ
Aktualizujte otevírací dobu o svátcích. Zveřejněte nové telefonní číslo, upravte adresu a přidejte odkaz na svou webovou stránku.
ODPOVÍDEJTE NA RECENZE
Nebojte se odpovědět na pozitivní nebo i negativní recenze. Poděkujte, ukažte zákazníkům, že si vážíte jejich zpětné vazby. Zkuste si naplánovat pravidelné sledování recenzí a odpovídejte na ně např. jednou za týden.
PRAVIDELNĚ ZVEŘEJŇUJTE NOVINKY
Nástroj Příspěvky motivuje zákazníky, aby vás navštívili. Podělte se o své novinky, mimořádné akce nebo nabídky, aby lidé věděli, co se děje a kdy. Formou krátkého textu (do 300 znaků), fotek nebo videí.
Uveřejněný příspěvek se zákazníkům objeví ve Vyhledávání Google do několika vteřin. Zůstane aktivní po dobu 7 dnů nebo platnost příspěvku vyprší datem ukončení události, kterou jste nastavili.
* Na to, abyste vytvořili příspěvek, nepotřebujete zakládat zvlášť webovou stránku na Google. Příspěvek vytvoříte jednoduše, přímo z administrace účtu Google My Business.
PUBLIKUJTE FOTKY
Nejprodávanějších produktů, svého týmu, nového loga nebo sídla vaší firmy. Vyfoťte prostory firmy a nechte do ní lidi nahlédnout. Vyberte svou profilovou fotku a titulní fotku, které vyjadřují duši vaší firmy. :) Zároveň usnadníte zákazníkům hledání budovy firmy v případě, že slouží jako kamenná prodejna, výdejna, školicí místnost... Fotek můžete přidat, kolik jen chcete – jejich počet je neomezený.
KOMUNIKUJTE SE ZÁKAZNÍKEM
Zákazníci mohou klást otázky nebo posílat zprávy přímo přes záznam a vy jako vlastník na ně můžete hned odpovídat.
SLEDUJTE STATISTIKY
Insights je účinný nástroj na sledování interakcí zákazníků s vaší firmou. Zjistěte, kdy a kolikrát zákazníci volají do vaší firmy, počet a místa, na kterých zákazníci žádají o trasu jízdy k vaší firmě, kolik zákazníků navštívilo vaši web stránku. Kolik zákazníků vidělo foto a kliklo na něj a ve který den nejvíc, ve srovnání s fotkami jiných firem.
Kromě jiného dokážete s Google My Business propojit svůj profil s účtem AdWords Express, přidat další uživatele, vytvořit jednoduchý jednostránkový web...
Tip na závěr: Pokud umíte anglicky a máte čas a chuť ponořit se hlouběji do nastavení Google My Business – zkuste si projít novou Akademii. Kurz trvá 42 minut, obsahuje 6 základních oblastí s vysvětleními, jak Google My Business funguje. Kurz můžete ukončit testem, který sestává z 12 otázek. Držíme palce. :)