Jak vybrat redakční systém (CMS) pro e-shop, web nebo blog

Jak si vybrat redakcni system pro e-shop a web, CMS pro e-shopTvorba e-shopu nebo webové stránky je jednou z největších investic začínajících podnikatelů. Své podnikání na internetu ale můžete rozjet i s nižším rozpočtem.

Díky hotovým CMS systémům na tvorbu e-shopu (resp. CMS na pronájem e-shopu a CMS pro tvorbu webu) umíte ušetřit nejen na začátku podnikání.

Zní to zajímavě, co říkáte?

Další pozitivum je, že všechno zvládnete sami, bez programátora nebo grafika, bez znalostí programování a SEO.

Zdarma vyzkoušet CMS

Ale pojďme hezky popořádku. :)

Sepsali jsme pro vás odpovědi na otázky o CMS:

 

1. Co je redakční systém – CMS?

CMS (z anglického originálu Content Management System) je srdcem vašeho e-shopu nebo webové stránky. Ve zkratce by se dalo říct, že CMS je základem pro tvorbu a správu vašeho webu. Je stavebním prvkem všech funkcí, které váš e-shop nebo webová stránka obsahuje. Českou alternativou tohoto označení je redakční systém na tvorbu e-shopu a webu nebo pronájem e-shopu.

CMS Redakcni system pro e-shopJak vybrat nejlepší CMS?

Pokud chcete vybudovat úspěšný a výdělečný e-shop, potřebujete eshopový systém, který:

  • funguje na stabilním a moderním hostingu (cloud webhosting),
  • je rychlý (stejně jako načtení vašeho webu, musí být i CMS rychlý),
  • intuitivní (snadno a rychle jste se v něm zorientovali a dobře se vám s ním pracuje),
  • nabízí doplňkové funkce bez nutnosti dalších poplatků (hosting, přímé napojení na dopravce, platební brány a moduly, napojení na e-mailingové platformy, webdesign e-shopu bez programátora nebo grafika apod.),
  • se pravidelně aktualizuje a s každým updatem vám přibudou vylepšení nebo nové moduly,
  • má profesionální support tým připravený pomoct vám telefonicky, e-mailem, ale taky osobně (vždyť jednou vidět je lepší než 100x slyšet). :)

Kritérií na výběr eshop systémů je samozřejmě mnohem víc.

Doporučujeme vám proto otestovat si více redakčních systémů.

Otestujte si redakční systém od ByznysWebu

Vytvořit e-shop v CMS 

 

2. Open source nebo closed source CMS?

 

Open source CMS (Content Management System)

je CMS systém s otevřeným kódem, který je přístupný a viditelný každému. To je jedním z největších rizik, se kterými je nutno počítat. Z minulosti si možná pamatujete chybu Heartbleed. V roce 2012 se v bezpečnostní knihovně OpenSSL objevil bug, který hackerům umožnil získat z webů bezpečnostní hesla.

Další nevýhody open source CMS jsou např.:

  • veřejné odstraňování chyb (odbugovávání),
  • neexistující technická podpora (k dispozici máte pouze fórum nebo placeného odborníka),
  • manuální údržba (sledování a nahrávání updatů, rovněž manuální zálohy databází před každým updatem),
  • pro instalaci nových pluginů, rozšíření nebo funkcí potřebujete programátora (další poplatky), 
  • některé open source content management systémy jsou robustní a pomalé, přechod na výkonnější server častokrát není možný.

Mezi hlavní výhody open source CMS patří:

  • základ CMS systému je zdarma,
  • spousta webdesignových šablon.

Nejznámější open source CMS: WordPress, Joomla, Drupal, Zen Card, Magento ... 

Pokud nerozumíte programování, instalaci hostingu, tvorbě webdesignu apod,. ale i přesto chcete mít moderní a výdělečný e-shop, doporučujeme closed source CMS.

 

Closed CMS (Content Management System)

Mezi hlavní výhody closed CMS patří:

  • nepřístupnost zdrojového kódu široké veřejnosti,
  • updaty se realizují pravidelně (a navíc bezplatně),
  • s nimi přibývají i nové funkce (rovněž bezplatně).

U closed CMS je samozřejmé, že je vám k dispozici zkušený support tým, který vám ochotně poradí telefonicky, mailem i osobně.

O výšce předplatného rozhodujete vy sami, fakturační cyklus můžete měnit, stejně jako konkrétní balíček redakčního systému. K dispozici jsou různé moduly přímého napojení na dopravce, platební brány nebo sklad, které vám usnadní a urychlí celý proces expedice objednávek.

Výhodou dnešních closed CMS je i množství webdesignových šablon, které si dokážete přizpůsobit podle sebe, resp. v případě potřeby je možný i redesign webu na míru za předem domluvený poplatek.

Closed CMS systémů neustále přibývá. Mezi nejznámější patří např. ByznysWeb.cz, kde máte všechna základní nastavení redakčního systému (CMS) své webové stránky nebo e-shopu, jazykových verzí, produktů, objednávek, e-mailů, firemních a dalších údajů přehledně a na jednom místě.  

Zkuste si vytvořit eshop s CMS

Abyste věděli, do čeho jdete, closed CMS systém si můžete otestovat na 30 a více dní zdarma. 

Založit eshop

 

3. Cena CMS / redakčního systému na tvorbu eshopu nebo webové stránky

Možná vás překvapíme, ale... nemusí stát ani cent. E-shopová řešení na pronájem nabízejí redakční systém pro e-shop i zdarma, případně za minimální poplatek.

 Vyber redakcniho systemu floxDoporučujeme ale prověřit, zda v rámci takového řešení máte k dispozici i webhosting, tedy prostor pro umístění obsahu webu nebo e-shopu (případně i e-mailů). 

V opačném případě by se vám náklady na CMS systém mohly navýšit.

Například pokud byste si vybrali dlouhodobě nejpopulárnější open source CMS –
WordPress. Pokud programování nerozumíte, musíte počítat s tím, že každá nová funkce, modul, aktualizace nebo úprava designu vyžadují další zásah... a tedy další poplatky.

Proto je důležité, abyste si redakční systém na tvorbu svého webu vybrali opravdu pečlivě a zvážili všechny výhody a případné nedostatky.

E-shopy s oblibou využívají vytvoření e-shopu na pronájem. K dispozici jsou různé moduly přímého napojení na dopravce, platební brány či sklad, které vám usnadní a urychlí celý proces expedice objednávek. Potom o ceně e-shopu a předplatného rozhodujete vy sami, fakturační cyklus můžete měnit, stejně jako konkrétní verzi redakčního systému pro e-shop.

 

4. Jak vybrat CMS pro eshop nebo webovou stránku?

Ideální je, když si sepíšete všechny výhody redakčních systémů a zvážíte nevýhody. 

Základní kritéria, která vám pomohou při výběru redakčního systému jsou:

  1. rychlý a stabilní webhosting,
  2. jednoduchá administrace e-shopu a práce s jednotlivými moduly,
  3. doplňkové funkce pro maximální usnadnění vaší práce (jazykové mutace, párování plateb, objednávka dopravy, skladové hospodářství, napojení na účetní systémy...),
  4. pravidelné aktualizace eshop systému,
  5. technická podpora, podpůrná FB skupina, úroveň zpracování návodů, případně blog s radami a novinkami pro rozvoj a zefektivnění podnikání na internetu,
  6. responzivní grafické šablony (bezproblémové zobrazování stránky na mobilních zařízeních s možností úprav na míru),
  7. SEO moduly,
  8. možnost přemigrovat zajetý e-shop na novou platformu (nejčastěji prostřednictvím Heureka XML feedu),
  9. napojení na XML feed od dodavatele,
  10. hodnocení od samotných uživatelů daného CMS (recenze na Facebookuvybrat-eshop.cz apod.).

Vyzkoušejte si, jak poskytovatelé CMS zareagují na všech komunikačních kanálech (telefonická podpora, formulář na webu, e-mail apod.). I tón odpovědi toho spoustu napoví o úrovni samotné služby. :)

 

Držíme vám palce při výběru spolehlivého dodavatele CMS pro váš e-shop nebo webovou stránku.

Váš ByznysWeb tým :)

 

Přihlášení

Vyzkoušejte web nebo e-shop zdarma

Zavřít