Jak vybrat redakční systém (CMS) pro e-shop, web nebo blog
Tvorba e-shopu nebo webové stránky je jednou z největších investic začínajících podnikatelů. Své podnikání na internetu ale můžete rozjet i s nižším rozpočtem.
Díky hotovým CMS systémům na tvorbu e-shopu (resp. CMS na pronájem e-shopu a CMS pro tvorbu webu) umíte ušetřit nejen na začátku podnikání.
Zní to zajímavě, co říkáte?
Další pozitivum je, že všechno zvládnete sami, bez programátora nebo grafika, bez znalostí programování a SEO.
Ale pojďme hezky popořádku. :)
Sepsali jsme pro vás odpovědi na otázky o CMS:
- Co je redakční systém – CMS?
- Otestujte si redakční systém pro eshop
- Open source CMS - nevýhody open source CMS - výhody open source CMS
- Closed CMS
- Cena CMS pro eshop
- Jak vybrat CMS pro eshop nebo webovou stránku
1. Co je redakční systém – CMS?
CMS (z anglického originálu Content Management System) je srdcem vašeho e-shopu nebo webové stránky. Ve zkratce by se dalo říct, že CMS je základem pro tvorbu a správu vašeho webu. Je stavebním prvkem všech funkcí, které váš e-shop nebo webová stránka obsahuje. Českou alternativou tohoto označení je redakční systém na tvorbu e-shopu a webu nebo pronájem e-shopu.
Jak vybrat nejlepší CMS?
Pokud chcete vybudovat úspěšný a výdělečný e-shop, potřebujete eshopový systém, který:
- funguje na stabilním a moderním hostingu (cloud webhosting),
- je rychlý (stejně jako načtení vašeho webu, musí být i CMS rychlý),
- intuitivní (snadno a rychle jste se v něm zorientovali a dobře se vám s ním pracuje),
- nabízí doplňkové funkce bez nutnosti dalších poplatků (hosting, přímé napojení na dopravce, platební brány a moduly, napojení na e-mailingové platformy, webdesign e-shopu bez programátora nebo grafika apod.),
- se pravidelně aktualizuje a s každým updatem vám přibudou vylepšení nebo nové moduly,
- má profesionální support tým připravený pomoct vám telefonicky, e-mailem, ale taky osobně (vždyť jednou vidět je lepší než 100x slyšet). :)
Kritérií na výběr eshop systémů je samozřejmě mnohem víc.
Doporučujeme vám proto otestovat si více redakčních systémů.
Otestujte si redakční systém od ByznysWebu
Vytvořit e-shop v CMS
2. Open source nebo closed source CMS?
Open source CMS (Content Management System)
je CMS systém s otevřeným kódem, který je přístupný a viditelný každému. To je jedním z největších rizik, se kterými je nutno počítat. Z minulosti si možná pamatujete chybu Heartbleed. V roce 2012 se v bezpečnostní knihovně OpenSSL objevil bug, který hackerům umožnil získat z webů bezpečnostní hesla.
Další nevýhody open source CMS jsou např.:
- veřejné odstraňování chyb (odbugovávání),
- neexistující technická podpora (k dispozici máte pouze fórum nebo placeného odborníka),
- manuální údržba (sledování a nahrávání updatů, rovněž manuální zálohy databází před každým updatem),
- pro instalaci nových pluginů, rozšíření nebo funkcí potřebujete programátora (další poplatky),
- některé open source content management systémy jsou robustní a pomalé, přechod na výkonnější server častokrát není možný.
Mezi hlavní výhody open source CMS patří:
- základ CMS systému je zdarma,
- spousta webdesignových šablon.
Nejznámější open source CMS: WordPress, Joomla, Drupal, Zen Card, Magento ...
Pokud nerozumíte programování, instalaci hostingu, tvorbě webdesignu apod,. ale i přesto chcete mít moderní a výdělečný e-shop, doporučujeme closed source CMS.
Closed CMS (Content Management System)
Mezi hlavní výhody closed CMS patří:
- nepřístupnost zdrojového kódu široké veřejnosti,
- updaty se realizují pravidelně (a navíc bezplatně),
- s nimi přibývají i nové funkce (rovněž bezplatně).
U closed CMS je samozřejmé, že je vám k dispozici zkušený support tým, který vám ochotně poradí telefonicky, mailem i osobně.
O výšce předplatného rozhodujete vy sami, fakturační cyklus můžete měnit, stejně jako konkrétní balíček redakčního systému. K dispozici jsou různé moduly přímého napojení na dopravce, platební brány nebo sklad, které vám usnadní a urychlí celý proces expedice objednávek.
Výhodou dnešních closed CMS je i množství webdesignových šablon, které si dokážete přizpůsobit podle sebe, resp. v případě potřeby je možný i redesign webu na míru za předem domluvený poplatek.
Closed CMS systémů neustále přibývá. Mezi nejznámější patří např. ByznysWeb.cz, kde máte všechna základní nastavení redakčního systému (CMS) své webové stránky nebo e-shopu, jazykových verzí, produktů, objednávek, e-mailů, firemních a dalších údajů přehledně a na jednom místě.
Zkuste si vytvořit eshop s CMS
Abyste věděli, do čeho jdete, closed CMS systém si můžete otestovat na 30 a více dní zdarma.
3. Cena CMS / redakčního systému na tvorbu eshopu nebo webové stránky
Možná vás překvapíme, ale... nemusí stát ani cent. E-shopová řešení na pronájem nabízejí redakční systém pro e-shop i zdarma, případně za minimální poplatek.
Doporučujeme ale prověřit, zda v rámci takového řešení máte k dispozici i webhosting, tedy prostor pro umístění obsahu webu nebo e-shopu (případně i e-mailů).
V opačném případě by se vám náklady na CMS systém mohly navýšit.
Například pokud byste si vybrali dlouhodobě nejpopulárnější open source CMS –
WordPress. Pokud programování nerozumíte, musíte počítat s tím, že každá nová funkce, modul, aktualizace nebo úprava designu vyžadují další zásah... a tedy další poplatky.
Proto je důležité, abyste si redakční systém na tvorbu svého webu vybrali opravdu pečlivě a zvážili všechny výhody a případné nedostatky.
E-shopy s oblibou využívají vytvoření e-shopu na pronájem. K dispozici jsou různé moduly přímého napojení na dopravce, platební brány či sklad, které vám usnadní a urychlí celý proces expedice objednávek. Potom o ceně e-shopu a předplatného rozhodujete vy sami, fakturační cyklus můžete měnit, stejně jako konkrétní verzi redakčního systému pro e-shop.
4. Jak vybrat CMS pro eshop nebo webovou stránku?
Ideální je, když si sepíšete všechny výhody redakčních systémů a zvážíte nevýhody.
Základní kritéria, která vám pomohou při výběru redakčního systému jsou:
- rychlý a stabilní webhosting,
- jednoduchá administrace e-shopu a práce s jednotlivými moduly,
- doplňkové funkce pro maximální usnadnění vaší práce (jazykové mutace, párování plateb, objednávka dopravy, skladové hospodářství, napojení na účetní systémy...),
- pravidelné aktualizace eshop systému,
- technická podpora, podpůrná FB skupina, úroveň zpracování návodů, případně blog s radami a novinkami pro rozvoj a zefektivnění podnikání na internetu,
- responzivní grafické šablony (bezproblémové zobrazování stránky na mobilních zařízeních s možností úprav na míru), moderní e-shop šablony
- SEO moduly,
- možnost přemigrovat zajetý e-shop na novou platformu (nejčastěji prostřednictvím Heureka XML feedu),
- napojení na XML feed od dodavatele,
- hodnocení od samotných uživatelů daného CMS (recenze na Facebooku, vybrat-eshop.cz apod.).
Vyzkoušejte si, jak poskytovatelé CMS zareagují na všech komunikačních kanálech (telefonická podpora, formulář na webu, e-mail apod.). I tón odpovědi toho spoustu napoví o úrovni samotné služby. :)
Držíme vám palce při výběru spolehlivého dodavatele CMS pro váš e-shop nebo webovou stránku.
Váš ByznysWeb tým :)